söndag 10 juni 2007

4:juni


Vi var i hästhagen.Vi ville göra något för och med vattnet. Precis som Emoto tror ju vi att våra snälla energier kan förändra allt. http://www.masaru-emoto.net Genom att sjunga och dansa för svartåns smutsiga vatten hoppas vi att det blir lite renare och klarare.

lördag 9 juni 2007

9:e juni


D har hjälpt mig lite i dag och visat hur jag ska få mina bilder där jag vill ha dem.Det verkar funka men jag kan inte ändra bakåt.

fredag 8 juni 2007

8:e juni

Vi fortsatte med rensningen i dag med,trots att det var 29 grader i skuggan.Det går sakta men säkert framåt.
Träningen i dag bestod av att lugnt ta sig igenom op:2,inga asanas,det är jobbigt att städa förråd....

torsdag 7 juni 2007

7:juni









Efter att vi skickat gullvipporna till plugget fyllde L och jag första lasset med skräp och drog till tippen. Det var jätte varmt och när vi kom fram låg doften av sopor tung.Tjocka och välgödda fiskmåsar cirklade kring de höga kullarna av sopor.Det mesta av det vi hade på släpet kunde man sortera och det var bara lite,lite som fick åka upp till sopberget.
Vi mellanlandade för en glass på vägen hem och väl hemma fyllde vi nästa kärra med ris och grenar från trädgården.
Jag talade förresten med dem som håller i våran friskvårdstimme i dag,de som inte tycker att yoga är friskvård.
Jag sa att jag tyckte det var konstigt eftersom de hade både aschtanga och power yoga i sin regi,och borde veta att det kan bli ganska jobbigt att yoga.Hon sa
att hon inte tyckte att man skulle gå in i sig själv på betald arbetstid....och att om jag gick en pulshöjande promenad på arbetstid så kunde ju jag yoga när jag var ledig.Jag svarade att det gick utmärkt att göra tvärtom också och att de gav ut konstiga signaler genom att säga att varken yoga eller qui gong kunde vara friskvård.Anna sa att de skulle byta namn till motionstimme i stället och att ville jag yoga lite i smyg så hade ju inte hon så mkt att säga om det!!!
Vi har ätit grekisk sallad.Det känns som sommar.
Nu ska jag göra ett lugnt pass med sittande övn.

onsdag 6 juni 2007

6:juni

Upp kockan fem!
Fortsätter med op:2.
I dag ville kroppen göra ett riktigt fys pass.
Jag hoppade över uppvärminingen och gjorde en massa sqvotar i stället plus lite uddiana.
Serien med många andetag typ 5.Sen var jag jättetrött så det vart inte så mkt asanas i dag.Paschimottan i tre variationer.Det var jobbigt men skönt.
Nu några timmar senare känner jag att jag nog kommer att ha lite träningsvärk i benen i morgon.Om jag känner så, ska jag nog köra lite mjukövningar i kväll.
Nu är jag ledig 5 dagar.Skönt.
På vägen hem från jobbet ska jag till morfar och hämta släpkärran.
Fokus på källare och trädgård under ledigheten,och yogan,så klart.

tisdag 5 juni 2007

5:e jun

Vi är numera handledare,i trafikvett,tror jag.Jag har ju själv varit med i "barnenes trafikklubb"så det ska nog gå bra...Man känner att ens barn är ganska stora när det är dags att köra bil och börja gymnasiet.Läskigt och kul på samma gång.
Om sisådär två veckor ska alla papper och sånt vara färdigt och vi kan ut och köra på riktigt.
Vi fick göra ett test,jag fick fylla i hur jag tycker att jag kör bil och D fick fylla i hur han tycker att jag kör.Intressant jämförelse:)
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Ingen yoga i dag.Det är för mkt annat.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
5:e jun
I dag har jag varit i Örebro och träffat S och A-H.Vi var nere på Lotus och tränade.
Jag körde op 2 med Fröken Frida asana,dvs bakåtböjar och padangustasana,Min mayurasana blir bättre och bättre.Jag var kvar utsträckt i typ tre korta andetag sist!
Efter träningen bjöd A på frukost hemma hos sig ock kissen.Mycket trevligt och gott!

fredag 1 juni 2007

1:jun


I dag är det blue moon,eller i natt.
Det infaller med 2,5 års cykler.Man talar om den här månen i
många kulturer.Buddisterna kallar den wesak tex.


Det är två fullmånar i samma månad,och den sista som är i natt är alltså "Blå månen"
Jag hörde talas om det här fenomenet alldeles nyligen,men sen har det dykt upp flera gånger i olika sammanhang.
Brad Pitt sa tex till Jula Roberts i söndags "its not a blue moon thing",och menade typ att det var inget magiskt med det utan en helt vanlig händelse.
Magiskt ska det ivarjefall vara.
Meditationsgruppen som jag är med i ibland(jag gillar inte grupper såjag låtsas att jag inte är med fastjag nog faktiskt är det)brukar ju träffas full och nymåne.
Den här gången skulle de dessutom ha en lite större grej med tema vatten.Vi skulle dansa lite och meditera,man vet aldrig hur det blir,jag åker bara till stan en gång och det blir då.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Jag tränade nya cirkeling,Tog det lite soft i dag med.Känner mig trött och stel i kroppen.A är snorig så han kan ju ha gett mig en liten dos baciller som inte brutit ut än.
Pratade med S i går och vi bestämde träning och frukost på tisdag morgon.Det är tråkigt med sommarlov, att man inte ser sina yogakompisar så ofta.Det är ett lärarmöte inbokat men annars är det inget förns Talluddenlägret.Det ska bli kul,jag längtar redan dit.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Sen vi stämde vårt piano är det så kul att spela!Jag har inte spelat så mkt på flera år.
Den här veckan har det mest varit Bellman:Epistel nr:71.närmare bestämt.
Jag tog med våra notböcker till jobbet och drog kopior på det jag spelar mest.Vårt piano har ju ett notställ som man inte kan ställa nåt på!Lösa blad går bra men har man en bok får man spela med den i knät:(
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Ikväll kommer L hem:)
Hoppas vi får en lugn och skön blåmånekväll!
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
¤¤¤¤Dajm tårta¤¤¤¤
Botten:
4 äggvitor
2 dl socker
100 g sötmandel
Vispa äggvitorna hårt.
Blanda i socker och mandel försiktigt.
Lägg i smord pajform och grädda 30 min 175 grader.
Smet:
3 dl vispgrädde
4 äggulor
1 dl socker
1 dubbel dajm
Vispa äggulorna och sockret pösigt.Blanda i den vispade grädden och den hackade dajmen.Bred ut på den kalla botten och ställ i frysen.Smaksätt ev med lite likör eller konjak.