Igår var jag uppe tidigt och gjorde moving och min hemläxa. Vi åt frukost och sen klippte jag håret på L. Han blev riktigt fin!
Sen packade vi in alla i bilen och åkte till de värmländska skogarna.
Vi hade bokat bord på ett litet lokalt värdshus där de serverade en massa konstig mat. Hela vårt sällskap åt björn!(utom A, som åt hamburgare...)
Det var ganska gott fast mest spännande. Undrar hur ayurvediskt det är egentligen...fast jag skulle ju äta nötkött ibland och det är ju också mörkt precis som björn.
Ja,ja vi åkte till svärmors hus och hade en trevlig kväll.(Nu räknar jag inte med svärmors trixs och fasoner utan står över dem...) Sov och åkte hem igen.
Jag har jobbat kväll och bara precis hunnit hem. Nu ska jag äta äppelpaj,Gott!
söndag 7 oktober 2007
fredag 5 oktober 2007
5:e oktober
Jobbar kväll, alltså ledig förmiddag. Tränat ett lugnt pass med Moving och hemläxan och lite zazen. Bibblan hade fått hem min Vallejo som jag beställt. Kul!
Jag vet att det blir lite mycket Cohen men jag kan inte låta bli...
One of us can not be wrong
I lit a thin green candle
To make you jealus of me,
But the room just filledup with mosquitos
They heard that my body was free
Then I took the dust from a long sleeplees night
And I put it in your little shoe
Then I cconfess that I tortured the dress
That you wore for the world to look through.
I showed my heart to the doctor
He said I´d just have to quit
Then he wrote himself a perscription
And your name was mentioned in it,
Then he locked himself in a library shelf
Whith the details of our honeymoon
and I hear from the nurse that he´s gotten much worse
and his practice is all in a ruin.
I heard of a saint who had loved you
So I studied all night in his school
He taught that the duty of lovers
Is to tarnish the golden rule
And just when I was sure that his teachings were pure
He drowned himself in the pool,
His body is gone, but back here on the lawn
His spirit continues to drool.
An eskimo showed me a movie
He´d recently taken of you
The poor man could hardly stop shivering,
His lips and his fingers were blue
I suppose that he froze when the vind took your clothes
And I guess he just never got warm
But you stand there so nice in your blizzard of ice
O please let me come into the storm.
Jag vet att det blir lite mycket Cohen men jag kan inte låta bli...
One of us can not be wrong
I lit a thin green candle
To make you jealus of me,
But the room just filledup with mosquitos
They heard that my body was free
Then I took the dust from a long sleeplees night
And I put it in your little shoe
Then I cconfess that I tortured the dress
That you wore for the world to look through.
I showed my heart to the doctor
He said I´d just have to quit
Then he wrote himself a perscription
And your name was mentioned in it,
Then he locked himself in a library shelf
Whith the details of our honeymoon
and I hear from the nurse that he´s gotten much worse
and his practice is all in a ruin.
I heard of a saint who had loved you
So I studied all night in his school
He taught that the duty of lovers
Is to tarnish the golden rule
And just when I was sure that his teachings were pure
He drowned himself in the pool,
His body is gone, but back here on the lawn
His spirit continues to drool.
An eskimo showed me a movie
He´d recently taken of you
The poor man could hardly stop shivering,
His lips and his fingers were blue
I suppose that he froze when the vind took your clothes
And I guess he just never got warm
But you stand there so nice in your blizzard of ice
O please let me come into the storm.
torsdag 4 oktober 2007
4:e oktober
Det är en kille från reebook som har sitt lager på Lotus.
Han har också börjat träna i U;s nybörjar grupp.
När jag var vikarie förra veckan hade jag alltså honom som elev...
-om jag inte får ett bra pris på de här byxorna kommer du att få stå VÄLDIGT länge i Aschvinistana, sa jag.
Halva priset? sa han.
Jag tror han förstod att det var på skoj, men man vet ju inte.
Jag har inte tränat själv idag , men jag har varit i dojon och lett mina lektioner. Ja, fortsättarna jobbade ganska mycket själva i dag. Duktiga! Jag ledde dem genom uppvärmningen, pratade dem genom serien och visade asanasen. Det var nytt för dem men jag tror de tyckte det var kul.
Nybörjarna gick igenom samakonasana och hanomanasana. Tufft och otäckt, tyckte dom...
Andra bloggar om: yoga
Han har också börjat träna i U;s nybörjar grupp.
När jag var vikarie förra veckan hade jag alltså honom som elev...
-om jag inte får ett bra pris på de här byxorna kommer du att få stå VÄLDIGT länge i Aschvinistana, sa jag.
Halva priset? sa han.
Jag tror han förstod att det var på skoj, men man vet ju inte.
Jag har inte tränat själv idag , men jag har varit i dojon och lett mina lektioner. Ja, fortsättarna jobbade ganska mycket själva i dag. Duktiga! Jag ledde dem genom uppvärmningen, pratade dem genom serien och visade asanasen. Det var nytt för dem men jag tror de tyckte det var kul.
Nybörjarna gick igenom samakonasana och hanomanasana. Tufft och otäckt, tyckte dom...
Andra bloggar om: yoga
onsdag 3 oktober 2007
3:e oktober
Det kröp en grävling över vägen när jag körde till yogan i gryningen.
Ganska cool krypstil har de faktiskt, grävlingar.
Om yogan härstammade från norden kanske man skulle ha possitioner som hette "Grävlingen", "Igelkotten" och "Järven". Lo och Älg skulle nog va med också. Nu är det mest ödlor och sånt, tycker jag...
Vi gjorde Moving, och fortsatte med optavistakonasana och mandukiasana.
Jag tycker att dom är ganska mysiga när man gör ett lugnt pass, men i Måndags och i dag! Jag hade träningsvärk när jag åkte till yogan i morse och den är inte bättre nu. Även samakonasanan var tuff i dag, typ tio fr Frida-andetag, alltså VÄLDIGT länge.( jag hade oxå valt att jobba utan matta i dag, lite slirigt vart det.) Detta blev vår hemläxa till nästa vecka, dom tre övningarna.
Mysig frukost som vanligt:)
Efter det, tandläkaren:(
Men, det gick ganska bra!
Det gjorde inte ont alls, faktiskt.
Nu när bedövningen börjar släppa känns det lite grann. Jag är trött och lite frusen. Det blir chai och sova, tror jag.
L säger förresten att Igelkotten och grävlingen inte är typiskt nordiska.
Synd, jag känner starkt att jag skulle ha gillat att sitta i "igelkotten":)
Ganska cool krypstil har de faktiskt, grävlingar.
Om yogan härstammade från norden kanske man skulle ha possitioner som hette "Grävlingen", "Igelkotten" och "Järven". Lo och Älg skulle nog va med också. Nu är det mest ödlor och sånt, tycker jag...
Vi gjorde Moving, och fortsatte med optavistakonasana och mandukiasana.
Jag tycker att dom är ganska mysiga när man gör ett lugnt pass, men i Måndags och i dag! Jag hade träningsvärk när jag åkte till yogan i morse och den är inte bättre nu. Även samakonasanan var tuff i dag, typ tio fr Frida-andetag, alltså VÄLDIGT länge.( jag hade oxå valt att jobba utan matta i dag, lite slirigt vart det.) Detta blev vår hemläxa till nästa vecka, dom tre övningarna.
Mysig frukost som vanligt:)
Efter det, tandläkaren:(
Men, det gick ganska bra!
Det gjorde inte ont alls, faktiskt.
Nu när bedövningen börjar släppa känns det lite grann. Jag är trött och lite frusen. Det blir chai och sova, tror jag.
L säger förresten att Igelkotten och grävlingen inte är typiskt nordiska.
Synd, jag känner starkt att jag skulle ha gillat att sitta i "igelkotten":)
tisdag 2 oktober 2007
2:a oktober
I går körde vi mowing som vanligt och efter serien jobbade vi med uptavista konasana och den där liggande bakåtböjen som ser ut som en sfinx, vad den nu heter.
Sen rusade jag iväg till bion. MYCKET bra film. Men U-L sa att till nästa film fick jag leta upp nån annan att gå med, det är tydligen bara jag som gillar Roy Andersson...
I morse klev jag upp kl05.00.
En vända mowing till.
Mayurasana och mandokiasana.
Jobbat hela dagen.
Nu slutar jag snart!
Sen rusade jag iväg till bion. MYCKET bra film. Men U-L sa att till nästa film fick jag leta upp nån annan att gå med, det är tydligen bara jag som gillar Roy Andersson...
I morse klev jag upp kl05.00.
En vända mowing till.
Mayurasana och mandokiasana.
Jobbat hela dagen.
Nu slutar jag snart!
måndag 1 oktober 2007
1:oktober
Nu tror jag inte längre att det är till den här filmen Vallejo dikten hör, den hör till sånger från andra våningen filmen. Du levande börjar med ett citat av Goethe däremot...men jag vill fortfarande läsa dikten:)
1:a oktober
Vi hade möte med lärargruppen igår, nere på Lotus. Det var riktigt kul. Stämmningen var lugn och trivsam. Vi ägnade lång tid till att prata om hur vi har det i våra klasser och problem som dykt upp där, och det känndes som att det var det alla behövde. Tiden gick så fort att vi inte hann med att göra det som var tänkt, att gå igenom en massa pranayama, men det blir nästa gång...
En annan ny sak: vår yoga ska byta namn!
Nej, inte egentligen , men vi beslutade att skippa engelskan och använda sanskrit ordet för skugga, alltså chayayoga tränar jag numera.
Det började med att M berättade att flera av hennes kompisar hade sett vårt lilla reklamkort från Lotus. Där är en bild på Fr Frida som är sådär blåtonad och lite skuggig.(bara för att det ska va snyggt alltså)Och deras kommentar hade varit:
-jaså, ni tränar i mörkret!
Detta av bilden, namnet och ja, ni fattar...
Så då bestämmde vi oss för sanskrit namnet.
Att det kallas shadow yoga har med kroppens olika skikt att göra och att varje rörelse i serierna bygger på rörelsen innan, är en skugga av den.
Jag tränade själv sen när jag kom hem, sittande lite mjukpass typ, men ganska seriöst ändock.
I dag är det ju lektion på kvällen.
Jag och L har haft en ledig förmiddag utan barn hemma!
Efter träningen ska jag träffa U-L.
Vi ska gå på bio!
Hon har lovat att jag ska få se Roy Andersson. Jag blir så glad!:)
Jag trodde inte jag skulle hitta nån som ville se den med mig...
Jag har hört att den bygger på en dikt av Cesar Valejo."snubblandes mellan två stjärnor" Jag skulle vilja läsa den men jag kan inte hitta den någon stans. Jag har sökt på google, jag har varit på bibblan, jag frågar alla jag känner men ingen vet. jag börjar nästan tro att den inte finns. Att det bara är en sån där vandrings myt. Alla säger att dom känner till den men ingen har läst den på riktigt. Hoppas nån som läser det här kan hjälpa till lite:)
Andra bloggar om: Yoga, bio, Roy Andersson, cesar Valejo,
En annan ny sak: vår yoga ska byta namn!
Nej, inte egentligen , men vi beslutade att skippa engelskan och använda sanskrit ordet för skugga, alltså chayayoga tränar jag numera.
Det började med att M berättade att flera av hennes kompisar hade sett vårt lilla reklamkort från Lotus. Där är en bild på Fr Frida som är sådär blåtonad och lite skuggig.(bara för att det ska va snyggt alltså)Och deras kommentar hade varit:
-jaså, ni tränar i mörkret!
Detta av bilden, namnet och ja, ni fattar...
Så då bestämmde vi oss för sanskrit namnet.
Att det kallas shadow yoga har med kroppens olika skikt att göra och att varje rörelse i serierna bygger på rörelsen innan, är en skugga av den.
Jag tränade själv sen när jag kom hem, sittande lite mjukpass typ, men ganska seriöst ändock.
I dag är det ju lektion på kvällen.
Jag och L har haft en ledig förmiddag utan barn hemma!
Efter träningen ska jag träffa U-L.
Vi ska gå på bio!
Hon har lovat att jag ska få se Roy Andersson. Jag blir så glad!:)
Jag trodde inte jag skulle hitta nån som ville se den med mig...
Jag har hört att den bygger på en dikt av Cesar Valejo."snubblandes mellan två stjärnor" Jag skulle vilja läsa den men jag kan inte hitta den någon stans. Jag har sökt på google, jag har varit på bibblan, jag frågar alla jag känner men ingen vet. jag börjar nästan tro att den inte finns. Att det bara är en sån där vandrings myt. Alla säger att dom känner till den men ingen har läst den på riktigt. Hoppas nån som läser det här kan hjälpa till lite:)
Andra bloggar om: Yoga, bio, Roy Andersson, cesar Valejo,
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)