torsdag 5 februari 2009

5:e februari

Just nu kan jag liksom bara tänka på skidor och vallning och sånt...
Jag var ute i helgen och åkte, en liten snutt på lördagen och en längre tur på Söndagen. S och k är mina coatcher som kollar att jag vallar rätt och spänner stavarna bra.Jag tyckte att det var lite konstigt att jag båda gångerna vi var ute frös mer om höger foten och att den känndes lite trängre...men det var väl en strumpa som knölat till sig eller att ena foten helt enkelt är lite större tänkte jag, det har man ju hört att det är så... Upptäckte sen att affären som jag berömde så lyckats ge mig två olika pjäxor. Jag tyckte inte heller att vallnings tejpen de tjatat på mig var så värst bra heller så jag tänkte att när jag bytte pjäxorna skulle de få valla mina skidor som plåster på såren men...
-tur att det inte var som för förra kunden : han fick två vänsterskor, var svaret jag fick. och farbrorn som stog i vallningsverkstaden ville inte alls valla om mina skidor så här långt i förväg. Jag köpte sånt där man tar bort valla med. Gör rent mina skidor och ruggar upp dem och vallar själv, jag tror inte det är sååå himmla svårt egentligen.
Jag ska åka en liten tur i dag med S igen.
Jag försöker att varva med lite yoga mellan skidpassen men det är faktiskt inte fokus på det just nu även om det känns som att den är till stor hjälp att töja ut alla trötta skidmuskler och att få sinnet att orka alla tre milen.

Inga kommentarer: