onsdag 7 oktober 2009

7.e oktober

I går, kl 08.00 kom M inrusande och skrek:
-Mamma, mamma en moped har kört rakt in i din bil och det ligger en tant på gatan!

Snabbt hitta ett par skor och snabbt ut...

En farbror hade redan hunnit fram och höll på att ringa 112.

En snabb koll att inget blödde och hur hon verkade...
Jag sprang tillbaka in och hämtade en varm filt och en kudde.
Sen fick hon ligga still och tillsammans väntade vi på ambulansen som tog en evighet, som det alltid gör när man väntar.

Chockad och förmodligen med brutet ben...men det hade kunnat gå mycket värre.

Förmodligen var det solen som bländat henne så att hon helt enkelt inte såg att det stod en bil parkerad på gatan.

Min bil såg inte så kul ut och inte hennes moped...

farbrorn hjälpte till att köra undan mopeden och samla ihop allt splitter och skräp från gatan och medans vi höll på med det kom polisen!

Tydligen blir de atomatiskt larmade när det är en trafikolycka.
De fotade min bil och mopeden och gatan och ställde en massa frågor.
Jag fick i uppgift att ringa försäkringbolaget.
Jag började tänka på att jag skulle in till stan och ha en lektion på kvällen och om jag kunde åka i bilen...
när jag visade upp bilen för bilmekanikern sa han bara:
- nej vet du vad! Den där bilen kan du inte åka till stan i. Den tar jag allt kvar.

Ja ha, kunde man få en ersättnings bil?

Ytterligare nån timmes ringande bekräftade att eftersom jag inte var vållande hade jag rätt till en hyr bil, men...det visade sig att i stan/byn där jag bor kan man inte hyra nån bil:(
Istället för att åka buss in till stora stan och hyra bil bestämde jag att jag skulle helt enkelt ta bussen istället.

Eftersom det inte går så många kom jag till Lotus en dryg timme för tidigt...bra då kan jag låna det tomma rummet längst in och göra min egen träning som inte blivit av den här röriga dagen.

Klockan blir 19.45 och lektionen innan min slutar...Jag vädrar, tänder ljus och väntar...men det kommer ingen.

Tio minuter efter att lektionen ska börja kommer en i gruppen och säger att det inte blir nåt i dag för att det är så många sjuka!!

Jaha, jag släcker ner och låser och ringer hem för att höra att jag missat sista tåget och att sista bussen går om två timmar.:(

Jag går hem till moster B.
Där får jag the och mackor som tröst.

Jag frågar hur lång tid det tar för bussen att åka till hennes hus och hon svarar bergsäkert 12 min...men när jag sen går ut till busshållplatsen ser jag min buss susa förbi!
Och på bussturlistan står det 2 min.
Snopet.
Jag går tillbaka till moster B och får sova i hennes gästrum.

Det är egentligen inte helt fel eftersom jag ju har morgonträning i dag...men så många saker som går fel på en och samma dag...
Det känns helt otroligt!

Swoboda sa att det som i första ögonblicket ser ut som en dålig handling inte behöver vara det...
så jag tänker att det av nån anledning inte var meningen att jag skulle åka bil i går...eller ens inte vistas i trafiken och därför gick först bilen sönder och sen när jag envisades med att åka buss så missade jag den i andra försöket...eller?

Ja nu tror jag i allafall att jag inte vill bli så överraskad mer på ett tag utan ha det lite lugnare och mer lättplanerat, om man får önska.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fel, fel ... Jag sa att det tar cirka 12 minuter att gå till bussen. Hade ingen aning om att det var en snabb-buss som tog 2 minuter på sig från Rese-Centrum till Svampen. Jag lovar - det har aldrig hänt mig !!! under de tio år jag pendlat med den... Kram som tröst !!

Helen sa...

Kram tillbaka!
jag är inte sur på dig...och det var bara en av alla tusen saker som gick fel den dagen. Helen