måndag 8 juni 2009

8:e Juni

Jag blir lätt lite för intensiv.
Och, brinner lite för fort och tröttnar:(

Om jag istället höll tillbaka litet, bara litegrann.
Skulle jag bli mer uthållig då?
Eller bara latare?

Ett exempel:jag bestämmer mig för att träna lite extra på en särskild övning, tex samakonasana...
jag beslutar mig för att vara kvar tio andetag varje träningspass istället för tre.
Och håller ut i ett par dagar, kanske en vecka och tröttnar/ byter övning.
Om jag istället gjorde som i Paris- ökade två andetag per vecka eller kanske bara tre extra andetag totalt.
Skulle det bli annorlunda då?

Just nu känner jag mig i alla fall väldigt lugn och trygg med att bara göra sekvenserna precis som de är utan nåt extra...
Tre andetag i varje övning.
Lugnt, långsamt med bra uddiyanas.
Det känns som att jag ivarjefall arbetar mer väl med det jag har när jag inte behöver öka på och prestera mer utan istället ska hitta det som finns i det lilla, det smala.
Skön känsla, hoppas den varar ett tag.

Inga kommentarer: