måndag 6 juli 2009

6 Juli

Hur lång tid tar det att upptäcka att man brutit en vana?

-" jag ÄÄÄÄLSKAR tomater, det äter jag jämt"
-"men du har ju inte ätit en tomat på ett halvår..."



Om man ser yogaövningarna som en slags medicin som kan användas för att bota nåt som inte är bra...
måste man inte också titta på VAD det är som orsakar problemet, i från början?

Om jag varje gång jag har huvudvärk tar en huvudvärkstablett, då försvinner huvudvärken. Men om jag inte ändrar på det som gjorde att jag fick huvudvärk ifrån början kommer den att komma tillbaka. Igen och igen och igen.

Samma sak med alla bekymmer och besvär.
Och samma sak även om vi använder en yogaövning istället för en värktablett.

Vi måste titta bakåt för att se vad det var som skapade hettan som gav oss huvudvärken och ändra där.
Så kanske vi blir av med problemet en gång för alla.

2 kommentarer:

S sa...

Hej vännen. Är inte semestern slut snart? Jag saknar ditt bloggande :-).
Och just nu ääälskar jag tomater, som jag inte ätit på ett halvår ungefär. Men det är för att sommartomaterna smakar så otroligt mycket godare.....

Beachbaby sa...

hej hej!
vilka sunda och filosofiska tankar du har! jag tror att det är bra att se effekterna av problemet och försöka ringa in vad proplemet är i grund och botten.

jag har ofta ont i huvudet och det hjälper inte så jag yogar mot det.

kramar*
/S