fredag 1 augusti 2008

1 Augusti

Jag har jobbat i två dagar nu och i Onsdags gick jag upp tidigt och satt i zazen och yogade. Moving var sekvensen...
Jag har haft ont i vänster knä sen jag cycklade ungefär. Jag tog väl i lite för mycket då och nu sitter det i :(
Alla mina hemläxor är sånt som man känner av i knäna...typ janu sirsasana 2
Artikrantan
Ardha Matsyendrasana
Jag har några som funkar Samakonasana
Paschimottanasana
Purvottanasana
Alla serier går bra, utom Balakrama och det är den jag ska undervisa i...som tur är har jag inga nybörjare i år och fortsättarna behöver man inte visa på samma sätt utan kan leda mer med rösten.
Jag har frågat lite olika om vad som är bäst att göra och alla säger att det bästa är att vila bort det onda och över sommaren har det blivit bättre om än inte bra.
Jag ska fortsätta att ta det försiktigt och bara göra det som känns bra.

Mens i går så det vart ett sittande pass med mycket uptavistakonasana och baddha konasana. Lika dant i dag och zazen. Inte i padmasana då för knänas skull...och med kudde.
Packat ryggsäcken. Jag och S ska gå en och en halv etapp på bergslagsleden i morgon!
Utan barn och man. Det blir en helt annan utflykt när man bara ska tänka på sig själv. Skönt, men jag har lovat att jag ska gå med dem senare för de blev lite avundsjuka.

Inga kommentarer: