onsdag 6 augusti 2008

6:e Augusti

08.00 självträning på Lotus, med A-F och S. Jag gjorde ett skönt pass med Moving (glömde Hanoman som vanligt...) Och de vanliga asanasen: Artikrantan, Mayurasana, Paschimottanasana, purvottanasana, en bensträckare, urdhua paschimottanasana, Halasana, Sarvangasana
Jag börjar längta till terminsstarten med lite nya saker och lite frisk inspiration...men det är ju inte så långt dit. Jag kämpar på med det som jag kan och i samakonasana har det faktiskt hänt en hel del över sommaren. Det är ju kul!
Duschade på Lotus, vår vattenkran har pajat, den går inte tt stäng av, så vi har stängt av huvudledningen. Ska någon duscha måste vattnet i köket tokspruta under tiden och det går ju inte...

Nu har favorit fiket Fr Brogrens öppnat igen!
Härlig gröt med blåbärssylt och god kaka till frukost!

Efter frukosten gick vi upp på stan och köpte garn till mina fina sockor som jag ska sticka. Långa vita och mysiga ska de bli...

Ringde rörmockaren om vattenkranen...de visste inte om de skulle kunna komma den här veckan!!
- Men vi har ju inget vatten!
Mannen och sonen har nu lyckats laga lite med hjälp av en gammal cyckelslang...undrar just vad farbror rörmockaren tycker om det...men vi kan använda alla kranar utom den i köket, och det är ju ok. Och vår älskade diskmaskin funkar. Phu!

Ett zazen pass ska det bli nu på eftermiddagen. Sen i kväll ska jag åka räkbåt med jobbet...allt har sin tid.

Inga kommentarer: