söndag 10 augusti 2008

10:e Augusti

Vår äldsta son, D, har lyckats få en egen lya i Eskilstuna ( han pluggar ju där)
Vi håller som bäst på med att ragga grejor till den nu...
jag var först inne på röda korset för att kolla efter en säng...( han kommer att komma hem över helgerna så han behöver ha två...)
En sunkig säng kostade 400kr. På myrorna kostade en mindre sunkig säng 600kr.
När jag åkte hem smet jag in på jysk...vet ni vad en ny säng kostade?
Jo, 650kr. Visserligen utan ben men alldeles ny och fräsch. Vem vill köpa begagnat när det skiljer så lite i pris?
Jag gillar begagnat. Att man inte slösar med jordens resurser utan återanvänder det som redan har producerats, men inte till vilket pris som hellst.
När jag kollade vidare på databord var det samma sak : begagnat 400-500kr. Sprillans nytt - samma pris. Jag fattar faktiskt inte.

Jag var uppe och tränade i morse med. Balakrama.
Gjorde mina "varje dag asanas" som ju är ( om någon glömt...)
Artikrantan
Mayurasana
paschimottanasana
purvottanasana
urdhua Paschimotanasana
Halasana
Viparita kareni muddra
Sarvangasana

Och sen var jag trött och klar...
Zazen en liten stund och sen till jobbet.

Inga kommentarer: