torsdag 23 oktober 2008

23 :e oktober

Salighets retreat...ja vad är det?
Samme man som översatt fader vår till arameiska, eller från arameiska, eller vad det nu blir, han har gjort en ny tolkning helt enkelt. Han har gjort samma sak med saligprisningarna. Och Cajsa, min dansfröken har haft en egen tyst retreatdag som hon bjöd in den som ville till att delta. Jag var där och J-P var där. En ganska liten cirkel alltså.
S sa,det var jesus sätt att beskriva healing när hon skulle beskriva vad saligprisningarna gick ut på.(visst var det så du sa?)Det lät väldigt snyggt tyckte jag. Och det är så det känns.

( Usch, jag som inte gillar när det blir för flummigt, Vad var det här då? )

Jag lärde mig ett bra uttryck: tassa wuri- "att gå i jesus fotspår"
Eller egentligen att släppa
taget om sitt eget och bara ta in helt och följa någon/något annat.

L har fyllt år...av oss fick han "svart som silver" och biljetter till samme mans föreställning. På en stor teater, kommer det att bli bra?
Jag har varit lite skeptisk till Bruno k Ö tidigare men det jag läst nu gillar jag faktiskt!

Att yoga går lite trögt, eller det gör det inte men det är väldigt soft och lugnt. Alla här hemma är snoriga och även om jag själv inte är jättesjuk, lite ont i halsen, lite nysig, men ändå så finns det nåt som inte är friskt i kroppen. I går var jag till Lotus och tränade. Jag var med på allt men stod långt bak och tog det lugnt. Trots att det kändes helt ok och att jag verkligen inte ansträngde mig, jag var inte svettig, inte andfådd, inte varm, så har jag jätteont i hela kroppen i dag och vill bara vila. Jag ska göra lite zazen och ett sittande pass idag. Jag är anmäld till helgen på zengården men jag kommer nog inte att åka dit. Det är så kallt där och men sitter stilla så länge. Även om det är helt ok att nysa eller hosta så är det trist att sitta där och känna så att "nu kliar det i halsen, jag MÅSTE hosta, igen". Jag får lämna besked 12.00 i morgon.

Vi har fått svar från Ryssland...det är jättedyrt!
Det känns som att alla backar och att vi nog åker nån annanstans...:(.

Spikmattorna har fortfarande inte kommit!
Jag ringde igår och pratade med dem, det är nån del inne i som fattas som de väntar på...jag vill ha min matta NU!

Inga kommentarer: