onsdag 8 oktober 2008

8:e Oktober

Igår startade jag träningen med att plocka fram ett gammalt, gammalt sjukpass som jag har sparat...på det står det utsatt en rekommenderad tid som de tycker att man ska stanna i positionerna. För mig blir det så i alla fall att jag stannar lite längre än jag brukar bara för att de säger det...
Jag fattar att det har blivit så poppis med yinyoga. Det blir verkligen nåt annat när man jobbar med ett litet antal övningar och istället stannar lite längre i varje...
Först jobbar musklerna och håller emot, sen slappnar muskeln av, sträcks ut och sen börjar det hända nåt INNE i skelettet. När jag läst om yinyoga pratar de om bindväv och leder och ligament. Jag är inte nåt proffs men det känns annorlunda och som att man får ett helt annat resultat. Jag tror att det är DET min kropp behöver. Den hinner inte bli mjuk av typ tre andetag. Den behöver mer tid. Det passar ju ganska bra eftersom vi ska fortsätta att ha ett fokus som riktar sig mer innåt och fokuserar på andning och innre medvetenhet. Och fortsätta med Moving, min favoritsekvens. Lugn och fin.

I går beställde jag min alldeles egna spikmatta. En grön. Det skulle ge lugn. Den som var orange blev man pigg av, typ. A-F och S ville också ha varsin så jag beställde åt dem också på samma gång.

Vi har bestämt att vi ska åka till Moskva 09.På Chaya-yogakurs. Det ska bli så roligt!

2 kommentarer:

Mnniska sa...

tar du fortfarande emot bilder från mej mot betalning,eller har du rent av slutat blogga helt? möhöh,hoppas att du fortsätter,för jag har börjat färga mina bilder,med akvarell..

Helen sa...

Jag har inte slutat...men ibland har jag helt enkelt inte tid, eller lust. Skulle jag någon gång vilja göra ett avslut kommer jag att skriva det och inte bara tyst stänga ner. Och ja, dina bilder är ju alltid fina och kul att ha med . Visa mig vad du själv vill ha med när vi träffas eller skicka över via mailen. Jag drömmer ju fortfarande om att få nåt med lite yoga anknytning...du som lever med yoga så nära inpå borde ju kunna göra några knivskarpa iaktagelser som du kunde göra nåt kul av, eller hur. Kram H.