lördag 25 oktober 2008

25:e Oktober

Efter att jag varit på Tommy Svenssons föreläsning om tillsatser i mat kan jag inte längre köpa nånting utan att vända och läsa vad den innehåller. Det svåra är dock inte att plocka bort de saker som man kan se att det innehåller nåt skumt utan de som man inte kan se...i går tex var jag och M och handlade, hon ville att vi skulle köpa Kellogs special K...mnja, sa jag, vad innehåller den? Kan du inte äta våran hemgjorda mysli? Men jag vill ha den, sa hon,- och titta mamma det innehåller inga E eller konstiga tillsatser.
Men jag kommer ihåg att Tommy pratade om Special K och det skulle han inte ha gjort om de var bra,sa jag. Jag kommer bara inte ihåg VAD som var dåligt. Vi väntar med att köpa dem tills jag har kollat sa jag.
Och hemma fanns J och han kom ihåg att man för att få flingorna fettfria drog ur fettet med extrationsbensin, typ Hexan och att det var bensinrester kvar efter prossessen. Mums!
Men det behöver inte stå på förpackningen tydligen!
Hur får man reda på sånt jag bara frågar. Jag tycker det är så jobbigt att inte kunna lita på nåt som finns i affären.

I går kom den, spikmattan!
Alla hemma ville provligga (utom L )Och de flesta tyckte att det var riktigt mysigt. J tror jag har provat alla varianter som gick. Gulligast vart han när han legat med kinden emot. Prickigt...

Jag sa ifrån till zengården. Det känns lite trist men ändå rätt ok. Det är nog bättre att jag vilar klart på min spikmatta och blir frisk på riktigt. Och om ett par veckor har de extra sittningstid och man kan åka dit över dagen. Jag kan åka då istället.
Jag var på ledda träningen i går kväll istället. Det var egentligen jag som skulle ha haft den men jag hade bytt med S (för att jag skulle till Zen...)men hon tyckte det var ok att jag kom dit. Jag satt längst bak och tog det lugnt. Jag hade med deras mattor och överlämnade dem. A-F hade med sin lilla dotter, men hon ville inte yoga så de smet lite tidigare. Innan hon gick smög hon till mig en present!
Det var en liten välgångsklocka som hon beställt från japan. Grön och formad som en kotte. Med fanns ett litet kort som man ska skriva vad man önskar ska komma till en och sen fäster man det i ett litet band som sitter i kläppen på klockan och när vinden blåser tar den tag i kortet och det plingar. Jättefint!

2 kommentarer:

S sa...

Vad bra ni kommer ihåg tillsammans. Är det samma med vanliga Kellogs corn flakes?

Helen sa...

Jag vet faktiskt inte säkert men vi köper dem och hoppas att de är ok. Jag ska maila Tommy och kolla.