onsdag 5 november 2008

5:e november

I Fredags skulle jag träffa lilla U i Stan...J skulle med och fixa en jacka.
Innan vi hoppar in i bilen böjer jag mig ner, fråga mig inte varför, och kollar in under bilen -Du, ser du att det hänger nåt konstigt under bilen?
-mmmm vi frågar pappa vad det är...
Pappa tycker att vi ska åka till bilmekanikern och kolla vad det är.
Bilmekanikern kollar och tar tag och drar loss en stor plåt!
Sen säger han att vi inte har någon ljuddämpare och att avgasröret sitter löst!
Och vi som besiktigade bilen för bara ett par veckor sen.
J och jag fick skjuts in till stan av L som skulle till sin mamma.

Precis när vi klev ur såg vi U.
Vänta sa jag jag ska bara upp till S och hämta en sak, vi ses på Indiska.
S följde med och vi gick en stund på stan, köpte en fin blus till U och fångade upp J och gick och fikade. Där fick U sin present som jag hämtat hos S.

Jag har ju köpt en massa fina stenar när vi har varit till Stockholm och av dem har jag gjort fyra halsband.
Ett till S, ett till A-F, ett till U och ett till mig själv. Halsbandet består av stenar som är bra för olika chakran...och jag har försökt lista ut vilket var och en behöver stärka upp lite grann. När halsbanden har varit klara har jag lämnat över dem till s som har laddat dem med lite extra energi.
Riktigt fina har de blivit och det har känts som att de har passat bra till dem som fått dem.

J hittade en fin jacka och jag fick umgås lite med vuxna.
Hemma sen väntade två halloween monster på pizza och vi hade plötsligt fått alla tv kanalerna på tvn!. Vi såg nån urflippad disney om vilda djur.

Lördag och Söndag var jag ensam hemma med alla ungar...L var på schack i karlstad.
Måndag - till Eskilstuna på utvecklingssamtal med D. Allt funkar och flyter på. Det är skönt. Han hade till och med städat!

I går var vi till Stockholm igen...A-F och jag. Nu skulle hon köpa pärlor...Jag kunde inte låta bli utan köpte till lite till några som jag har lovat att göra till ett par på jobbet.
Lugn och mysig dag ingen stress bara lunka omkring och fika och kolla i affärer.

På lotus i dag.
Vi har börjat jobba med cirkeling. Det är lite kul och inspirerande. En ny asanas serie efter sekvensen med lugna bra övningar.( min privata coach har sagt att jag BARA ska träna bakåtböjar ända till augusti...så det är väl bara att ta tag i den biten;))
A-F var inte och tränade men kom sen med sin lilla dotter till Fr Brogrens och åt frukost.Följde med dem till parken och gungade en stund och efter det till vår lilla pärlaffär för att komplettera några saker.

Lugn och ro hemma på spikmattan hela eftermiddagen.

Inga kommentarer: