lördag 8 november 2008

8:e November

Uppe tidigt på Torsdagsmorgonen och gjorde zazen...lite,lite yoga efteråt med sånt som jag visste att jag inte skulle göra senare på kvällen.

På jobbet var det planeringsdag hela dagen. Jobbigt att sitta still en hel dag!
En föreläsning om motion kontra stress som avslutning. Vi fck veta att motion är bra typ...nej förresten en intressant sak som jag inte hört förrut var att när man stressar lagras stresshormoner i kroppen. Och om man bara går hem och vilar efter sin stressiga dag så finns stresshormonerna kvar...man måste alltså motionera bort dem och sen vila för att kroppen ska må bra.

Tre pass på kvällen...A-L är bortrest. Hon har en nivå ett som ligger precis före mina klasser så det passade ju bra att jag tog den. Mangala namaskar skulle jag prata om, hade hon sagt. De var glada och frågvisa så det vart ett roligt pass. Min trea fick höra lite om chakran. Jag var lite nervös över att de skulle tycka att det blev för djupt men de sa efteråt att det var intressant och att de ville ha mer sånt. Och tvåan fick lite flödesprat om andetaget och hur det rör sig i kroppen. Mmmm, det blev nog bra.

Igår fick yogan vänta tills på kvällen, det kan också vara skönt ibland. Tyvärr har jag mycket svårare att få till egen tid på kvällen. Det vart zazen, mjukt yogapass med bakåtböjar på slutet , precis som min nya coach har sagt;).

I dag ska vi till farmor...vi åker framåt kvällen för J har pingis på dagen. Distriktsmästerskap. Vi har städat och packat. Jag har mediterat och yogat ( samma som igår) Jag tror faktiskt att jag hinner en liten stund på spikmattan innan vi åker också. Fantastiskt!

1 kommentar:

S sa...

Jag läste precis inledningen på en bok "om naturens lugnande,stärkande och läkande effekter" Samma där,om vikten av att få ner stressnivån för at kunna vila. Fast med hjälp av naturen. Jättefin bok; Naturkraft/ Åsa och Mats Ottosson.