söndag 23 november 2008

23:e November

Jag har varit på en yogaintensiv kurs i helgen...nivån var "bara för dig som självtränar" så vi var ett blandat gäng. Två av de som var med har tränat tidigare på Lotus men har flyttat till annan ort och kom på besök för att kunna vara med på kursen. Kul att se dem!
Jag åkte direkt från jobbet i Fredags eftermiddag och var där till 16.00 då vi började.
Vi skulle få gå igenom alla serier under helgen och vi började med cirkeling...första passet ägnades åt förflyttningar och hur de olika rörelserna såg ut egentligen. vi fick arbeta två och två, den ena gjorde och den andre hjälpte till. Sen när vi kom till asanasen som hörde till var det fokus på bakåtböjar. Med hjälp av ett yogaband kunde den som hjälpte till lyfta litet så att det gick att komma runt i Artikrantan och upp och ner ur bryggan. Trots hjälp känns det ju riktigt läskigt så det blev mycket skratt och ganska hög ljudnivå. När man gör sånt som är kul och skrattigt så känner man inte heller hur mycket man tar i och när man får så mycket god hjälp vill man ju också utnyttja det. Men benen ,och resten av kroppen också var riktigt möra när jag åkte hem.
Nästa dag var en heldag. Förmiddagen jobbade vi med Balakrama och asanas till den.

Vi tog paus och åt frukost buffe på Java, och en lång promenad. S och jag gick sen hem till henne och vilade en stund.
Eftermiddagen var repetition av cirkeling. Fr-F tycker att flera av oss behöver lite mer tid med den serien och hade därför lagt schemat så...
Och i dag var det Moving.
Det är alltid väldigt kul att träna lite mer i följd så här. Man lär sig mer och har möjlighet att fortsätta och avsluta det man börjat med.
Jag känner att jag har gått ett steg närmare Artikrantan den här helgen och med min Nauli har det också hänt en hel del.
Fast vi tränat så mycket var alla förvånansvärt pigga i dag. Det är klart, lite stelt här och där det var det men på det hela taget mådde alla väldigt bra. Det är kul och visar att Fr F har hittat rätt nivå för vad vi klarar av.
I dag slutade vi på förmiddagen och efter ytterligare en frukostbuffe åkte jag hem och resten av dagen har bara gått åt till att mysa med alla här hemma.
Allt har sin tid...

Inga kommentarer: