torsdag 10 september 2009

10:e september

Jag är inte den sorten som i god tid antecknar och planerar i detalj...
jag är lite avundsjuk på dem som är såna men insett att jag är annorlunda.
Jag planerar, ganska mycket och ganska långt i förväg, men i huvudet, eller högt för mig själv utan att skriva ner.
Och sen när jag väl står framför klassen så går jag på kännslan och lektionen blir nästan aldrig som jag tänkt i från början.
Men det är så bra att jag den här terminen går på lektion själv dagen innan jag ska undervisa.
Då är det som att jag kan testa om det som jag själv har tänkt ut fungerar. Känns det så som jag hade tänkt säga?
Blir det så som jag hade tänkt göra?
Konstigt nog är det helt annorlunda att stå och vara elev på riktigt nere i dojon än att testa samma sak hemma i köket.
Sen följs vi ju åt ganska mycket...så det jag har tänkt att prata om och som står på min terminsplanering det ska ju min egen fröken också gå igenom, och då får ju jag en massa bra tips...
ja! så där kan man ju säga!

Inga kommentarer: