lördag 12 september 2009

12 september

Ni vet det där norrländska sättet att säga ja på ?
-schYup, ungefär...

I torsdags kväll skulle jag gå igenom Kakkimudra...

Jag visade att munnen skulle formas som en näbb och berättade att namnet kakki kom av en fågel av något slag.
Sen sa jag att när man drog in in-andningen skulle den komma djupt nerifrån magen och att det var lätt att man istället bara drog in från munnen.
Då blir ett annat ljud så det är lätt att höra när man gör fel...

efter lektionen kom en av eleverna fram och sa:
- den där kakki fågeln...man kan tänka att den inte är från norrland alltså?


En elev stöpt i min form eller hur? ;)

Jag har fortsatt att träna cirkeling hela den här veckan.
I går var jag på ledda träningen på Lotus så då var det Balakrama, och gud vad det var varmt i dojon! Rena Bikram passet.

Och vilka asanas? Jo, lite extra fokus i höftöppnarna...

Det går inte så värst bra, för jag är inte helt frisk, fortfarande förkylning som flyttar runt lite i kroppen.
Det gör mig stel och sur för jag måste hela tiden ta det lugnt försiktigt och det är så tråkigt.:(

Inga kommentarer: