fredag 4 september 2009

4:e september

Två lektioner har jag på Torsdagkvällar.
En fortsättningsgrupp som jag har haft jättelänge och känner alla väl i, de flesta, det kommer alltid in några strö-elever från andra klasser.
Och en termin två, som blev en riktigt mixad grupp med några inhoppare som aldrig gjort yoga och några som haft ett uppehåll men tränat länge tidigare.
Det är alltid rörigt första gången innan gruppen jobbat ihop sig och alla brukar tycka det är lite svettigt och varmt.
Jag gjorde inte några nya svåra saker utan bara en rak genomgång av serien som vi ska jobba med och det räckte gott och väl.

I dag har JAG lite träningsvärk...hoppas eleverna har det också;)


Jag gjorde en lång uppvärmning med mina femtio rotationer och bara sittande asanas.
Naturligtvis med fokus på bäckenöppnande övningar;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ville bara säga att jag är mycket glad att se nya inlägg i din fina blogg. Följer den med stort intresse. Vill någon gång i livet ha mer utrymme för yoga, ser fram emot när det kan ske. Under tiden njuter jag av att ta del av andra yogis tankar, så tack för att du delar med dig. :)/Veronica

Helen sa...

Tack!
Och förlåt att mitt sommaruppehåll blev så långt...skönt att höra att ni tycker det är kul att jag fortsätter skriva. När jag väl är igång brukar jag sen vara rätt bra på att uppdatera. Om sen det jag och andra skriver om yoga kan inspirera och väcka någons nyfikenhet är ju det fantastiskt!