söndag 13 januari 2008

13:e januari

Nu är månen ny...jag tänker ofta att jag borde va lite bättre på stjärnbilder och sånt men det känns som en så stor grej att lära sig, månen är mer lagom på nåt sätt. I Indien tyckte vi att månen hängde på fel plats, rakt upp i zenit, märklig kännsla. Och vi såg jättelite stjärnor där, typ sju-åtta stycken, så där borde det vara lätt att lära sig alla stjärnbilder...
Jag var uppe fem i morse och gjorde samma saker som i går. Jag har efter yogan suttit i zazen varje dag i helgen och det går ju ganska bra när man bara kommit igång. Jag vill att det håller i sig under en LÅNG tid nu.
I onsdags kom jag på varför Matsyendrasanan heter fisken! jag har har verkligen inte sett det tidigare, hur mycket den faktiskt ser ut som en fisk, jag har bara tyckt att det är ett konstigt namn.

Inga kommentarer: