torsdag 24 januari 2008

24:e Januari

I dag är jag ledig ända till halv sju då jag har mina lektioner...
M och D är hemma och hostar.
Jag ska prata om Uddiyanas i dag så jag kommer nog att gå här hemma under dagen och prata för mig själv och försöka hitta bästa sättet att beskriva den på. Jag skulle önska att jag kunde få dem att inte tycka att det var en stor grej det här, utan en naturlig del av andningen men det är svårt. De elever som får se en Uddiyana första gången brukar få nåt lite skrämt i blicken och se ut att tänka att "nu har jag kommit till en sekt":)
Snart vill jag också få med några asanas, typ Prischt asana och Mandukin, får se om det blir för mycket i dag eller...

Själv fortsätter jag med min Balakrama och jag har ju själv lite Uddiyana i hemläxa.
Jag ska också hinna med lite zazen innan V kommer hem från skolan...

Inga kommentarer: