måndag 28 januari 2008

28:e januari

En som jag känner berättade att hon gått en kurs i "trädgårds-terapi".
Jag hade aldrig hört talas om det och min första tanke bild var ett träd som någon hade stympat och det trädet behövde sedan terapi för att överleva...L trodde att det handlade om en person som tvingats till trädgårdsarbete och därför behövde behandling.
Det riktiga svaret var att man använde naturens läkande kraft för att läka sargade människor.
Det låter så sant och så riktigt, men jag som har en stor trädgård själv vet att det lätt blir en massa krav och måsten i en trädgård.
Jag brukar tycka att jag har kontrollen till juni ungefär...sen tappar jag taget och trägården får göra lite som den vill tills det blir höst och växandet lugnat sig lite.
S som också läst boken...sa att han som det handlade om hade börjat vara i sin trädgård på vintern, och det var bra, för det var så mycket växtlighet han orkade med just då. Jag känner så igen mig i det här, jag tror att det är många som gör det.

Yogan är lite trög, och har varit det de senaste dagarna. Men det gör inte så mycket. Jag har jobbat hela helgen och är lite trött. Det är skönt att bara fortsätta med det vanliga utan att tänka så mycket och behöva hitta på...
Jag tror att vi får nåt nytt att jobba med nästa gång och då brukar det gå lite lättare igen.

Inga kommentarer: