fredag 25 januari 2008

25:e Januari

Det blev en ganska kul lektion i går (alltså, båda lektionerna var kul men det var ju fortsättningsgruppen jag klurat lite på...) Vi pratade uddiyanas och precis som jag trott såg de som var nya i gruppen lite konfunderade ut. De som hållit på längre tyckte det bra att få höra vad man ska tänka på igen. Och eftersom de var så självklara på nåt sätt så följde de som var nya bara med och accepterade. På samma sätt när vi kom till Prischt asana...jag har alltid fått höra att bakåtböjar är så otäcka, jag tycker inte det själv men jag har fattat det som att det är en mara för många, men, eftersom det inte var så mycket tid kvar på lektionen (uddiyanan drog nästan en halvtmme! ) så gjorde vi bara bakåtböjarna utan att prata eller gå igenom så mycket, jag bara ledde dem igenom. Och sen efter passet frågade jag hur det hade kännts...och INGEN tyckte det hade varit obehagligt. Jag tror att om jag hade sagt att de kunde känna så hade jag fått den reaktionen.

Fredagar är den dag jag har svårast att träna själv. Samtidigt vill jag gärna spara min vilodag till en dag jag är helt ledig och riktigt kan njuta...
I morse var L så rar och gick upp och fixade frukost och skjutsade de barn som var friska till plugget så att jag skulle få sova...då började våra två katter busa UNDER vår säng. Wilma leker ibland att hon är rädd för våran stora katt Sote. Det förstår inte han, så han går runt och jamar och letar efter henne. Nu satt hon under sängen och fräste åt honom tills jag gick upp...

Det blir nog ett sittande lugnt pass och zazen.
Jag jobbar kväll och ska på utvecklingssamtal.

Inga kommentarer: