söndag 3 februari 2008

3:e Februari

Jag hörde en rar historia för någon dag sedan...den som berättade hade lyssnat på "Karlavagnen"

Det ringde in en man som sa att han varit med om en traumatisk upplevelse i barndomen:
Han önskade sig ett marsvin mest av allt men hans föräldrar ville inte ge honom något.
En av hans kamrater ägde ett. Pojkarna hade ordnat en liten fallskärm åt marsvinet och de kom överens om att om de släppte marsvinet från ett av höghusen på hötorget och pojken som ville ha marsvinet kunde fånga det från marken, då skulle han få behålla det...
Men, de hade gjort fallskärmen lite för bra, så marsvinet seglade iväg...så han fick aldrig något marsvin.
Nu ringer en annan person in till "Karlavagnen" och hon berättar att hon gått och promenerat med sin lilla dotter som oavbrutet tjatade att hon ville ha ett marsvin.

Så lyfter flickan armen och pekar upp i skyn och ropar "mamma, nu kommer marsvinet!"
Och där kom alltså marsvinet seglande med fallskärm och allt, och det fick stanna kvar hos flickan, och nu fick de här människorna tala med varann i radio efter alla dessa år och få reda på hur allt hängde ihop.

När jag berättade den här historien hemma sa L att det inte kunde vara möjligt, att det måste vara en fejkad grej...jag tror att den är sann, vad tror ni?

3 kommentarer:

Ullis sa...

Livet blir mer underbart om man tror att sånt kan hända, så jag tror också att det är sant...:)

thetruth sa...

Jag har hört Anders själv berätta och den synskadade kvinnan Elsie Perment att hennes lilla flicka Solveig som var i barnvagn då. Du kan själv lyssna på programmet.
Gud är verklig och Han lyssnar även till små barns böner!

thetruth sa...

Jag har hört Anders själv berätta och den synskadade kvinnan Elsie Perment att hennes lilla flicka Solveig som var i barnvagn då. Du kan själv lyssna på programmet.
Gud är verklig och Han lyssnar även till små barns böner!