lördag 2 februari 2008

2:a Februari

Vilken vecka jag har haft...
Av våra åtta instruktörer har fem varit sjuka eller bortresta!
Vi tre som är kvar har hjälpts åt med Lotus.
Men fast det har varit mycket jobb är det ändå väldigt roligt att se så många olika klasser och träffa så mycket elever.

Tisdag kväll var helt ok, Onsdagen hade jag nog två av mina mer förvirrade pass och på torsdagen var det tvärt om och jag bjöd på tre av mina bättre lektioner...konstigt det där hur olika det kan vara.

På tisdagen var ALF och hennes lilla tös hemma hos oss och hälsade på...hon har aldrig varit hos mig förut och det är så roligt att se när någon kommer hit för första gången, så är det som att de först då fattar att vi är en stor familj..."oj vad mycket skor ni har och vad många vantkorgar det finns..."
Vi hade en mysig dag, V tyckte att de åkte hem lite för tidigt, han hade nog velat gosa lite mer med bäbisen...
Det var den här dagen första sjuklingen sjuknade in...och vi tog första passen på dojon

Onsdag, tillbaka till dojon igen för två lektioner, första gruppen fick självträna och sköta sig lite mer själva...S kom på sena passet och följde med och åt frukost.
På kvällen skulle vi ut och äta med mitt andra jobb och fira en som fyller femtio...

Torsdag,jobbat 6.45-15.45. Ett extra pass och mina två egna... jag fick mens på kvällen och kommer att ha några lugna yoga dagar ( eller ingen yoga...)

Jobbat 6.45-16.15. En himmla tur att jag faktiskt bara jobbat två dagar den här veckan på mitt vanliga jobb...
Hem, duscha och till stan, ikväll är det cirkeldans. Jag har varit hemifrån alla kvällar i veckan och jag övervägde starkt att hoppa dansen, men det är ju sååå roligt. Jag kollade min almenacka och såg att jag kommer att vara hemma ALLA kvällar fram till Torsdag, om nu alla frisknat till. Jag åkte och dansade. Hämtade A och M på vägen och vi kom så tidigt att vi hann fika lite och hjälpa till att tända ljus och göra fint.
Ljus seremoni och fin dans.

Lördag, låg kvar i sängen i Baddhakonasana, i en kvart innan jag klev upp. Det är nog min yoga i dag. Vi ska baka bullar i dag för i morgon är det födelsedag!

3 kommentarer:

Ullis sa...

Lisa undrade om jag ville vara med i hennes Mina vänner-bok. På frågan vem jag beundrar, svarade jag Helén. Dagens inlägg bekräftar bara att jag valde rätt :) Kram U

Ullis sa...

Glömde skicka en grattishälsning till D...

Helen sa...

Tack min rara fina<3<3<3!
D läser här ibland han oxå så det går fram så här med...jag ska hälsa honom muntligen också.