fredag 8 februari 2008

8:e Februari

I onsdags var det apt möte på jobbet, som jag inte ville missa, så jag var inte på min morgon lektion alltså...hörde att de gjort cirkeling och är lite nyfiken på hur det var. Jag har inte tränat den själv på jättelänge. Jag fortsatte med moving på kvällen när jag kom hem efter jobbet.
I går vart det ingen riktig självträning utan mest koll på vad man ska jobba med i prasaritan (Prasarita padottanasana, jag vet...) som jag skulle gå igenom på kvällen.
Jag har aldrig hört något bra svenskt namn på den...förrutom att man direkt översätter typ "utbredda fötter" eller nåt sånt. Men inte nåt snyggt djurnamn eller så. Det fick eleverna till hemläxa, att hitta på ett bra!
När vi hade barnyoga på lotus gjorde barnen egna bra possitioner och de hade namn som "mjölkpaketet" och "blåmesen" och sånt. Kul!
U var fortfarande sjuk så det var tre lektioner, men jag har valt att gå igenom samma övning i alla klasser, det blir enklare att hålla isär och lättare att förbereda. Kul kväll, med många elever.
I morse var jag tillbaka på den ledda träningen. Efteråt skulle vi träffas för att gå igenom lite teori/teknik grejjer, men det var bara jag och S där och vi är så vana vid varandras sätt att man tillslut inte ser, man blir hemma blind. Vi gick till Brogrens och åt gröt.
Jag är ledig hela dagen. Lugn och skön fredagskväll ska jag ha!

Andra bloggar om:

Inga kommentarer: