måndag 22 september 2008

22:a september

Höstdagjämning.
Vi var i Gusselby ( Bergslagensyogacenter.com ) och dansade in hösten i går...det är så fint där. Jag hade nästan glömt bort hur fint det var. Mat med till knytkalas...mysigt.

Konstiga lektioner i Torsdags...eller oväntade Jag hade planerat att treorna skulle fortsätta med sina asanas...de jobbade ju med Mayurasanan hela förra terminen, utan att lyfta fick de träna på att hänga över armbågarna och lägga tyngd i naveln...nu visade jag att målet är att lyfta sig själv, men att vägen dit är lång ibland...att man kan ta det i flera steg och att man kan jobba på bra utan att komma till slutposition...
men det var som att de inte förstod att det var samma övning de hade gjort tidigare, några blev nästan lite chockade och tyckte att det var alldeles för svårt och trodde genast att just de var de enda i salen som inte gjorde en perfekt position...nästa lektion kommer att gå åt till att lugna dem.
Tvåorna skulle titta på Vani...det trodde jag skulle bli en lite tråkig lektion med mycket repetition där jag skulle få kämpa lite för att hålla elevernas intresse uppe...och istället var de jätte entusiastiska och ställde massor med frågor och jobbade på jättebra: jag blev inspirerad av dem! Men vad olika det kan bli mot vad man har ställt in sig på. Även fröken borde gå till lektionen helt blank, utan förväntningar på vad som ska hända;)

Jag fick fribiljetter till genrepet på "Syskonbädd".Tack, tack! Det gjorde mig jätteglad!
Bjöd med "moster Britten" som blev jätteglad hon med. Bra pjäs. Jag blev sugen på att läsa den som bok, men jag vet inte om den är skriven som roman eller som pjäs från början, jag ska kolla upp det.

Mens på Fredagen, lite tidigt kan man tycka...
Snorig och nysig Lördag. Äter echinagard, får se om det hjälper.
Dansat på Söndagen, det har jag ju redan berättat...
Ledig i dag, läser och virkar i raggsockar och filt, med en thekopp nära tillhands.

Inga kommentarer: