torsdag 4 september 2008

4:e September

Jag är inte så värst ordningsam eller ordentlig...jag kör med typ mappar som jag samlar olika ämnen i tex yogasaker, kvitton, mönster osv. Sen droppar jag mest ner det som hör hemma i respektive mapp i en salig röra, en sorterad, salig röra, alltså.
Men i dag har jag gjort en yoga pärm!
Sorterat upp alla mina anteckningar och steciler som jag samlat på mig under de år jag undervisat och rensat ut allt som var skräp. Jag är mycket nöjd och känner att jag har en hel pärm full med kunskap. Jättemycket fina saker som jag har stor nytta av men som inte syntes förut för att det inte var någon ordning. Jätte fint vart det!

Igår var jag på min första egna lektion för terminen.
Kul att se alla igen och skönt att dra igång träningen.

Balakrama var sekvensen och vår hemläxa den här veckan var Mayurasana från padmasana.
Det var ett väldigt varmt och svettigt pass men det gjorde att lotusen gick lätt och bra...pratade lite med fr Frida om mitt knä och hon tyckte att jag skulle göra en padmasana typ varje pass men inte sitta kvar länge och att vara observant om det blev värre. Ungefär som jag tänkt själv alltså, skönt bara att få det bekräftat av någon annan.

I dag har jag och L haft en ledig förmiddag utan barn hemma och vi har förvaltat den väl...

Jag har också hunnit träna. Moving med hemläxa och J har hjälpt till med mitt handstående. Och ett zazenpass.

Ikväll har jag mina första lektioner. Det känns lugnt och bra. Jag har ju träffat nästan alla förut och idag ska vi inte gå igenom så mycket nytt. Jag vill kolla igenom gruppen och få ett hum om hur alla mår och var de befinner sig träningmässigt.

Inga kommentarer: