fredag 5 september 2008

5:e september

Det vart bra igår...lugna fina pass med bara några få asanas efter serien. Eleverna verkade glada över att komma igång och såg fram emot en ny termin. Nivå trean ligger först, det är en intensiv och driven grupp full av energi. Tvåan som ligger efter är så annorlunda. Mjuk och försiktig men med ett jätte bra flöde fast de bara tränat två terminer.
Trött, lycklig och jättehungrig. Allt hade gått som det var tänkt och inget oförutsett hade hänt och hemma väntade en stor kastrull blomkålssoppa.

Tränat hemma idag på förmiddagen. Moving. Kroppen är trött i dag så jag gjorde inte ens en hel serie utan bara de första övningarna, men det var skönt att mjuka upp lite.
Vi har fått en ny marma masage av fröken. Det är tänkt att man ska göra den på sig själv. Jag ska prova lite sen och se om jag kommer ihåg...det är nog bra för mig idag.

På eftermiddagen har jag varit på en begravning...
Det var en kvinna som brukar vara med oss och dansa som har gått bort. Innan hon dog sa hon att hon ville att vi skulle vara där och dansa på begravningen. Hon hade valt ut två danser som hon tyckte mycket om och sagt att det var dem vi skulle framföra.
Det var en märklig känsla att vara i ett kapell och dansa, för någon som dött. Men det var jätte fint och stämningsfullt och jag tror att alla som var där tyckte om det. Sen är ju alltid begravningar sorgliga, även om det inte är någon nära som har dött, och den här gången kände jag ju personen även om vi inte var jätte nära varann.

Ikväll är alla i familjen hemma. Alla är lite trötta efter veckan som varit så vi ska bara mysa framför tv och inte göra någonting.

Inga kommentarer: