måndag 1 september 2008

1:a September

Igår träffades vi för terminens första lärarmöte.
Så roligt att se alla igen och höra hur alla haft det över sommaren och den största nyheten är: att våran lilla yogafröken ska ha barn!
Hon var i sjätte månaden, och så fin med en liten rund och rar mage.
Den här terminen kommer hon att vara hos oss som vanligt medans nästa blir hennes mammalediga termin.
Vi pratade igenom vad vi ska göra i våra klasser och försökte räta ut alla frågetecken. Jag ska inte ha några nybörjare den här terminen utan en termin trea och en termin tvåa. Det känns lite nytt och utmanande med så duktiga elever. Jag ska introducera en ny serie i trean, medans tvåan ska få jobba vidare med den de redan kan. Kul.
Själv har jag tränar enbart Balakrama en hel vecka. För mig är den serien fullt tillräcklig så den veckan har jag bara fokuserat på att verkligen göra den fullt ut och väl...och det känns som att det funkar. Som att jag ser vad jag gör, plötsligen.

Sen en menspaus.

Och den här veckan har jag tänkt arbeta med Moving.
Den är mjuk och den är lugn och den är skön. Och efter den finns det ork och plats för asanas.
Idag vart det alla framåtböjar och ett tappert försök till ett handstående.
Jag har också lagt till lite sqvotar innan serierna. Det har jag bestämt ska bota mitt onda knä.
Vi får se om jag lyckas.

Inga kommentarer: