onsdag 10 december 2008

10:e December

Tränat på Lotus på morgonen. Jag satt i och för sig längst bak och mjukpassade men det är alltid kul att vara där och att äta frukost med alla.

Fr F sa, som jag förutspått, att det här skulle vara hennes sista pass. Att hon ska vila och hämta kraft och bli frisk innan barnet föds. Klokt beslut!

Jag fick lite instruktioner om den lektionen jag kommer att ha och jag och A-F klurade lite på våra lektioner nästa termin.

Jag åkte hem ganska tidigt och vilade en stund och har resten av dagen städat akvarium, mitt STORA!

När jag köpte det stod det direkt på sin ställning utan frigolit och inget mer än glaset i botten. Ställningen är bara som en ram, ingen skiva på. det har gjort att jag har varit lite nojjig över hur jag kan bygga och hur tungt jag kan ha i. Stora stenar-Nej. Rötter-Ja, alltså.
Men nu har jag köpt en tunn plåtskiva i ramens mått och frigolit...tömt hela stora akvariet på allt. Jag och J lyfte och L stoppade in allt under.
Nu har fiskarna ett fint stenröse att gömma sig i och flera snygga grottor, och allt är så fint. snart kan jag nog släppa i de 25 papegoj-ciklid bäbisarna som jag fick av storasyster. de ska bara växa lite till först.

Inga kommentarer: