torsdag 11 december 2008

11:e December

Ledig dag. Gjort zazen och lite sittande.

jag har ju lektion i kväll och även om det inte blir riktigt som ett eget träningspass så vet kroppen om att man har gjort lite extra när man varit där.

Snart är terminen slut och det är inte så mycket mer att gå igenom nu, mest att finslipa en form som förhoppningsvis eleverna kan använda sig av när de lämnas åt sig själva under lovet.
Jullovet är ju i och för sig inte lika långt som sommaren men jag ska försöka peppa dem till lite självträning ändå.

Jag tycker att det ska bli lite skönt att få ledigt och kunna ägna mig bara åt min egen träning,( förlåt), men det är svårt att få tiden att räcka till när man undervisar och har jag en lektion så prioriterar jag den och låter den ta min tid och ork.
Då längtar jag till lovet när jag kan träna som jag vill och bara behöver tänka på mig själv. lyx!
Sen när lovet är slut tycker jag det är kul att terminen drar igång och att det är kul att komma tillbaka och undervisa igen, så klart!

Allt har sin tid.

Inga kommentarer: