fredag 12 december 2008

12 December

Lektionerna var kul och svettiga igår...nästan hela terminen har jag pratat igenom båda klasserna och istället gått runt och korrigerat och låtit eleverna jobba ganska självständigt.
Jag har inte lett varje andetag utan typ sagt att: nu tar ni tre lugna andetag och efter sista utandningen, när ni har uddianan inne byter ni possition till...
Nu fick de istället följa mitt tempo och hålla mina andetag. Mycket jobbigare!

Faktiskt första gången jag såg dem riktigt svettiga och hörde dem tappa andningen.

Att tappa kontrollen på andningen är väl inte det optimala men det kan vara nyttigt att se hur mycket eller litet man utmanar sig själv i träningen.

I dag har jag inte tränat alls. Jag har varit med S till en spejsad tant på fullmånemeditation!
Det var en sammling människor som samlades för att lyssna till den här kvinnan, Marina-nånting. Hon fick tydligen som andliga uppdrag som hon förmedlade till folk och hon åkte även runt utomlands och gjorde olika saker som hade med andarna att göra och hade kurser. I andlighet? Nja meditation av nåt slag tror jag det var.

Hon var ganska kul i alla fall och meditationen vi hade handlade om att universum måste sammarbeta och sprida kärlek från varje individ till varje individ och det kan väl alla skriva under på?
En rar hund hade hon också även om den var lite ouppfostrad ( han fick en bit lussebulle av mig i smyg nnär vi fikade, han hade en sååå bedjande blick)
Vi fikade tillsammans och åkte hem. Hon bodde en bit bort så detta tog typ hela dan.

I kväll är L på fest med sitt jobb. Jag har lovat att hämta vid tåget 23.30.
Han måste uppmuntras att göra saker på egen hand så att jag kan göra saker på egen hand...men han är så svår.

Jag ska sova lite middag nu så att jag är pigg när jag ska åka.

Inga kommentarer: