tisdag 30 december 2008

30: december

Ibland kan jag få en bild av hur livet ser ut genom någon annans ögon. Alltså det vi gör varje dag som för oss är helt normalt kan i någon annans bild te sig helt obegripligt. En utsatt grupp tror jag är de som lever vid sidan av en yogi...
De flesta som jag känner är den ende i familjen som tränar. I ett fåtal fall tränar flera i samma familj, men i alla ( som jag känner till ) finns det någon som INTE tränar.
Och jag skulle vilja se minen på P när han öppnar sitt paket som han har fått av A-F och hittar en SPIKMATTA!
Eller när U-A kommer hem till sin M och berättar att halsbandet som hon fått är gjort av stenar som har speciella egenskaper som är bra för henne och att det dessutom är laddat med lite extra reiki energi.
När det ringer och barnen svarar så hör man: -nä hon kan inte just nu för hon ligger på spikmattan...
För vissa är en del saker naturliga och för andra lite konstigt och jag kan ibland tycka det är lite komiskt.

En annan sak som är kul är när man är i affären. då brukar jag kolla vad de andra har i sina vagnar och tänka vad de ska göra med de där sakerna sen...vissa saker handlar man eller undviker att handla på vissa tider. Jag föredrar tex att handla kondomer dagtid på apoteket framför att handla dem sent i en jourmack. Det sista känns såå desperat.

När jag jobbade kväll sist ringde v och ville att jag skulle köpa godis åt honom innan jag åkte hem och ett ritblock. Jag tänkte inte så mycket på det förän jag stod i kassan och skulle betala då känndes det mycket märkligt att behöva just ett ritblock och ett kilo godis kl23.00 en fredag kväll.

Vi har varit ute på en lång promenad i dag. jag tycker om att det är kallt ute. Vi har hittat en ny promenad väg! Lite märkligt att man kan göra det efter att ha bott nio år på en och samma plats.
Tränat nu på kvällen .Cirkeling, samma som i går. Och asanasen som hör till.

Inga kommentarer: