torsdag 1 januari 2009

1 :a Januari 2009

Innan jullovet var det "nattinnebandy" på vår skola. J skulle vara med och hade blivit vald till lagledare.
Laget skulle heta "min pulka behöver vallas".
Allt var mycket seriöst och de lät trycka upp T-shirts med lagets namn på ryggen och förberedde sig till det yttersta...det var ju alltså en turnering och hela högstadiet skulle vara med och de vinnande lagen skulle mötas.
Sista matchen skulle spelas typ 04.00 på morgonen.
De skulle också möta tjejerna i klassen...de hade varit mycket hemlighetsfulla med sina förberedelser...några gissade att de kanske skulle klä ut sig, förra året hade alla varit utklädda till julgranar med gröna kläder, kulor och glitter...men, när tjejerna kliver ut ser de, att de har också fixat lag-tröjor, med sitt namn på, och de heter: "Vi vallar eran pulka!"

Jag fick mens igår...lite otippat tidigt igen. Det betyder alltså ett lugnt sittande pass. Vi har pratat mycket om det, vad svårt det är att göra ett sånt pass bra, med lika mycket focus och närvaro som i ett lite mer fysiskt pass. Att man nästan måste vara frisk och pigg för att kunna göra ett bra sjukpass. Om man dessutom inte vill göra uddiyanas blir det ännu svårare att hålla en lugn och bra andning. Att inte fladdra bort i tanken och att kunna slappna av och vara i övningen. Men jag ska göra ett seriöst försök, att verkligen göra bra lugna pass nu under mensen, för jag tror på dem. Jag tror att det är nyttigt och bra att vara kvar. Och har jag nu några såna dagar framför mig är det ju bara att passa på.

Inga kommentarer: