fredag 9 januari 2009

9:e januari

i går skulle jag ha en introduktion på Lotus.
Alla som börjar träna hos oss ska hellst gått en sån innan de börjar...
ett par dagar innan ringde A och sa:-jag tänkte att du ville veta att det kommer två döva tjejer till din grupp på Torsdag, de kommer nog att gå i din nybörjargrupp sen... de har tolk med sig den här första gången.
Ja ha. Vad ska man tänka på då? Hur ska de veta när de ska öppna ögonen om vi ska blunda en stund...och när de är vända bakåt och inte ser. Ska jag ha nåt tecken, typ att knacka i golvet eller så. Jag bestämde att jag skulle fråga dem och att de skulle få bestämma hur de ville ha det.

Det var två ganska unga tjejer och en ung tolk, glada och pigga verkade de. Det var lite konstigt att yoga med en tolk brevid som tecknade hela tiden men rätt ok trots allt.
Hon tyckte det var lite klurigt att översätta prasarita padottanasana till teckenspråk;)

Det är alltid lite snurrigt att ha introduktioner.
Fast allt står på informationsbladet kommer folk utan pengar och utan träningskläder.
De vill yoga med strumpor på och gärna ha vattenflaskorna med in i dojon, men ganska kul, för alla tycker att det är spännande och nytt, och alla rörelser är nya och utmanande. Jag tror inte att jag skrämde bort så många utan får nog träffa de flesta på Torsdag igen.

I dag har jag varit ledig. Fint väder, men plusgrader:(. Jag är så rädd om min snö så att jag kan träna mycket innan kristinaloppet. Kristinaloppet är lika långt som tjejvasan och räknas in i klassikern, men ligger närmare för oss, så vi har valt det...Jag var ute ett par varv i spåret i dag men det var riktigt isigt...jag vurpade i en av backarna, men inga benbrott!

Jag yogade senare på kvällen. cirkeling och asanas. Det är så lyxigt att yoga när man är ledig.

Inga kommentarer: