söndag 18 januari 2009

18:e januari

Det har verkligen varit en yogaspäckad vecka...men jag har faktiskt planerat det så själv.

I onsdags var jag och S och A och tränade själva på Lotus.
Den här terminen när fr F är mammaledig ( det blev en tjej! Tror inte jag berättat det, inget namn bestämt.) går våran lektion bort. I stället ska vi få flera intensiv-helgkurser. Bättre för henne och lärorikt för oss.
Vi kommer att träna själva på onsdagsmornarna precis som vanligt men utan fröken då...

Fika på Brogrens och sen gick jag och S för att kolla bra hotell till oss i paris...vi hittade ett som verkade ligga i samma kvarter som dojon som vi ska träna i. Perfekt!
På biblioteket hittade vi en bra karta som vi kan kolla på innan vi köper vår egen.

På Tosdagen hade jag mina egna pass...fortsättarna fick gå igenom sin nya serie- Moving och alla asanas som hör till.
Nybörjarna är det alltid en massa praktiskt som man måste gå igenom och mycket tid går bort till det men det kändes som en glad och lite knasig grupp, de blir nog kul att jobba med.

Alla instruktörer ska turas om att leda fredagsträningarna som är på Lotus och jag har valt de tre första veckorna så på Fredagen var jag tillbaka igen...jag hade lovat några av nybörjarna att jag skule vara där minst en kvart innan det började, men när jag kom ner var det redan många elever där och hela tiden kom det in fler och fler...femton elever är max men de lyckades tränga ihop sig så att det var 17 st där!
A och U fick stå längst fram med näsorna direkt mot väggen men de är ju vana vid det mesta... jag stog i mitten av salen och en del fick jag faktiskt prata dem igenom men det känndes ok eftersom jag hade mina hjälpfröknar därframme.

I går gjorde jag bara ett mjukpass, efter att jag varit ute och sprungit. Och i dag har jag haft en ledig dag. Ett pass zazen blev det faktiskt, och en stund på spikmattan...

Trots att det har varit många pass har det varit en riktigt kul vecka, och i morgon börjar det en ny!

Inga kommentarer: