onsdag 21 januari 2009

21:a Januari

Morgonträning med A-f, S och A-E.
Passet var jätte lugnt och bra, trots att både jag och A-f innan sagt att ingen av oss hade någon lust att träna och var trötta.
Det blir så bra energi av att vara i dojon och att träna tillsammans.
Frukost som vanligt med mycket yoga-prat, det verkar som att alla behöver prata och få lite råd och nån att bolla mot med alla frågor som dyker upp.
Efter frukosten gick vi upp på stan. Jag hade tänkt att få med mig S som smakråd när jag skulle köpa längdskidor men hon skulle till tandläkaren:( Jag fick gå själv.
Jag gick till en affär som är lite proffs på skidor ( det är i alla fall vad alla sagt...) och de var verkligen hjälpsamma och duktiga.
Jag provade ut ett par jättefina, röda, skidor med stavar och VARMA pjäxor till.
Jag ska hämta dem på Fredag när de har skruvat bindningar och stenslipat? dem ( det var nåt som var bra för porerna på undersidan...ja, ja jag smalt för deras säljar fix, men nu har jag sånt i alla fall.)
När jag kom tillbaka till bilen hade jag fått en böteslapp:(
Jag betalar aldrig några parkeringspengar när jag parkerar. jag tycker att det är så dyrt och att vi typ betalar så mycket skatt ändå så att vi borde få parkera gratis i stan...och nu har jag gjort så så länge att den här böteslappen egentligen inte var nån fara men lite sur blir man ju ändå...

2 kommentarer:

S sa...

Vad spännande det låter med nya skidor. Jag har lämnat in mina skridskor på slipning....
Jag önskar många fler kalla soliga vinterdagar åt oss. :-)

Helen sa...

Mmmm, jag med och jag vill ha mycket, mycket snö!