lördag 24 januari 2009

24:e Januari

På torsdagen tränade jag inget själv på dagen...mina egna lektioner kom sen på kvällen.
Nu känns de så välbekanta och trygga när jag jämför med Måndagarna.
Jag har bestämmt att mina fortsättare ska få ha samma tema som Måndagsgruppen och det funkar bra och känns som att jag "tränat" lite på vad jag ska prata om.

I går var jag ledig...när alla skolbarn gått till skolan smög jag tillbaka till min säng och somnade om. Sov till 09.30. Låg kvar och kollade sista delen av "de halvt dolda" som jag missat på torsdagskvällen. typ 11.00 ringde S och hon blev lite förvånad över att jag inte ätit frukost än eftersom jag var bjuden på lunch hos henne typ 13.00.

Ja ja, jag fixade klart det jag skulle göra och åkte in till stan och hämtade mina skidor. Jättefina är dom, fortfarande. Efter lunchen skulle S ta med mig för att åka skridskor. Långfärdsskridskor!
Jag har aldrig provat det förut och trodde nästan inte att jag skulle få göra det heller för det verkade som att det svåraste av allt var att få på sig skridskorna...
lite vingligt och ostadigt var det och inte alls som att åka vanliga skridskor, men med ett stadigt tag i S rockärm så gick det faktiskt.
Med mina mått mätt så åkte vi ut en bra bit på isen, till en stor sten som s visste stod där... så vände vi och fick medvind tillbaka.
Det var faktiskt jätte kul och en häftig upplevelse att vara sådär mitt ute på sjön.
Trött i frambenen blev jag men jag har inte nån träningsvärk i dag, konstigt nog.

Sen åkte vi ner till Lotus eftersom det var jag som skulle ha Fredagsträningen.
Den här gången var det typ tio som kom, mera lagom alltså...

I morse fick jag mens...har jobbat och provat nya skidorna på kvällen och efter det ett ganska bra mjukpass med sittande framåtböjar.

Inga kommentarer: