tisdag 13 januari 2009

13 :e januari

I Lördags var vi till Stockholm på släktkalas i sann Lars Noren anda...nej ärligt talat var det ganska lugnt. Ingen drog igång nåt tjafs utan höll en artig och leende attityd...min kusin A fyllde trettio. Det var därför vi var där. Hon klarade kalaset med glans. Som en liten ängel skred hon mellan oss och lyckades få en liten stund med var och en av oss, till synes helt oberörd av allt ståhej som hör till såna där stora sällskap Hon var helt strålande!
Vi åkte tillbaka samma dag och var väl hemma vid 21-tiden på kvällen.
En film och sova.

Yogade söndag morgon.
Moving men utan asanas. Eftersom jag jobbade kväll ville jag hinna ut en stund. jag tog joggingskorna på och sprang ut en stund för all snö är borta nu... när jag var nästan hemma kännde jag att jag hade lite ont i ena stortån...och en stor blodblåsa där min stortånagel borde ha suttit. jag blir så trött. ska jag aldrig få ha några tå naglar? har jag nån brist av nåt slag eller. varför hör jag aldrig om nån annan som råkar ut för samma sak?
Gjorde asanasen som stretching efeter löpningen, det funkar ju faktiskt ibland, att dela upp sitt yogapass.

I går hade jag min första lektion som vikarie för fr f. Lite pirrig är det. Fast jag inte borde tänka så känns det svårare att gå in för fr F än att ha sina egna klasser. Som att de eleverna förväntar sig mer och har högre krav. Jag tror inte det är så utan mer sitter i mitt huvud men det KÄNNS så.
Jag gjorde inget speciellt ialla fall. Det var ju första lektionen så vi gorde bara serien, Moving, och de asanas som hör till. Det hände inget konstigt så jag får väl tänka att det gick bra. Lugnt och fint.

I dag är jag ledig. Har sprungit lite till...lånade D-s löparskor som är fyra nummer förstora och alltså är luftiga och fina för tårna. Yogat ett pass efter det. Fortsatt med Moving och alla asans.

I kväll är det Dr House.

Inga kommentarer: