tisdag 19 maj 2009

19 : e Maj

Jobbade tredje dan på raken i går och åkte direkt från jobbet till Lotus för att ha lektion.
Vi pratade om mat...inte några pekpinnar utan mer en reflektion över när och vad vi äter och hur olika mat påverkar oss på olika sätt.
De verkade tycka det var kul och frågade en massa.
Jag stannade kvar efteråt och var med på A-f-E s lektion...

Jag har sagt det förrut men jag måste säga det igen: det är så kul att gå på lektion!
Att inte behöva bestämma så mycket själv utan bara följa med när någon annan leder.
Det är ju så skönt och bekvämt.
Och nu den här terminen när vi inte har nån fröken varje vecka är vi så obortskämmda att allt är fullkommligt underbart.
Jag svettades och var lycklig över det!
Träningsvärk i dag- lycklig över det!

A-f är så duktig fröken!
Hon har den där milda ytan som gör att utan att man märker det jobbar på som 17.
Av det hon säger är ingenting onödigt. Inte en massa babbel som bara fyller ut, utan hon hittar kärnan och det som är viktigt och DET säger hon.
En del saker var så bra att jag nog kopierar det och använder själv på min nästa lektion;)

I dag sågs vi igen tidigt på morgonen. Jag, A-f-E, A-F och S. Det är också kul: att träna egen träning fast med andra, men kul på ett annat sätt.
Vi åt frukost på Brogrens och efter det hade jag typ tusen ärenden på stan.
Jag fattar inte hur de som jobbar rak vecka klarar av att uträtta det dom ska när dom är lediga.
Är jag ledig en vardag, som i dag, har jag oftast en lång lista på sånt som bara kan göras på vardagar.
Som boka tandläkartider och prata med hanrverkare och dyl.
Jag skulle inte klara mig utan lediga vardagar, tror jag.

Inga kommentarer: