lördag 2 maj 2009

2:a Maj

Dans helg.
På Valborg var både jag och L inne i örebro och dansade!

Han var där för första gången och jag tyckte att det var så roligt att dansa med honom!

Jag har försökt att inte fråga så mycket om vad han tyckte för jag vill att det ska komma från honom själv men det är svårt, jag vill ju så gärna veta hur han tyckte det var.

Av det jag kunde se tror jag att han trivdes ganska bra...sen är det ju många nya rörelser om man inte har dansat förut och många ord att komma ihåg så jag tror att han var ganska trött när vi åkte hem.
I går fortsatte jag danshelgen ensam.
Vi hade en liten trumlektion mitt på dagen och det var riktigt roligt.
Nu vill jag köpa mig en trumma och gå på trumkurs!

Vi gjorde en del gång-övningar också som var otroligt häftiga.
En där man jobbade i par.
En stod bakom den andre och först tonade in hur den kändes.
Sen började den främsta personen att gå...sin alldeles vanliga gång. Och den bakom skulle följa med och försöka gå lika dant, med samma rörelsemönster och samma känsla.
Efter det bytte man och sen bytte man tillbaka.
Nu efter att ha gått en bit steg den som var först åt sidan och den bakom fortsatte att gå...
och, det var som att se sig själv kliva förbi och fortsätta gå, fast man själv stod stilla!
Som en astralkropp. Jättecoolt!

Tre danspass varje dag. Tufft men jätte roligt.
På nåt sätt tror jag att det är bra att göra en del saker riktigt mycket under exempelvis en helg, så att man blir lite utmattad och släpper det man vanligtvis håller tag om och bara ger sig hän...

I dag skolkar jag på förmiddagen.
Jag ska följa med V och titta på när han springer Vedevågsloppet, och hejja!

I kväll åker jag tillbaka till dansen och efteråt ska jag sova hos S.

Sen är det avslutning i morgon.

Inga kommentarer: