torsdag 28 maj 2009

28:e Maj

Var i stan igår och träffade yogatjejerna.
Vi tränade och åt frukost...efteråt gick jag och S upp på stan för att köpa en bok åt mig, det blev två...

Sen åkte jag hem för att kolla om min tvättmaskinslagare skulle komma.
Min tvättmaskin stannade med vatten i och blinkade surt, en kod, C2, stod det.
Det var förra Onsdagen...

Jag ringde till tvättmaskinslagaren och frågade vad det betydde.
-Det är nåt med pumpen, sa han.
-Det kan vara nåt som har fastnat, annars är hela pumpen paj...

Jag gick ner i källaren och öppnade rensluckan och släppte ut allt vatten och hittade två hårnålar.
Bra tänkte jag där var felet.
Men tvättmaskinen stannade igen, med samma kod.
Jag ringde upp tvättmaskinslagaren igen och frågade hur mycket man kunde göra själv och att jag inte kunde se nåt mer just...
och han började ge värsta suporten
-"hämta en ficklampa och en tång, och kolla om du ser nåt mer, sen skruvar du på det lilla gröna hjulet längst därinne osv.
Då, i alla fall, upptäcker jag ett rör in till höger, där vattnet förmodligen tappas ur, och där sitter en stenkula!
Någon har förmodligen haft den i byxfickan och...

Hur ska jag få ut den då?
Jag provar med dammsugaren ( den brukar ju kunna surpla i sig det mesta)
Sen får jag för mig att det är en dank och hämtar en magnet.
Petar med en ståltråd, försöker suga ut den med en slang från akvariet, men inget funkar.
Ber tillslut mannen att gå ner och kolla och han säger bara
-"det är ju klart att inte kulan kommer ut, hålet är ju för litet!

Nu börjar jag fundera på om det kanske är nåt som SKA finnas där inne och att det kanske är nåt annat fel.
Men han som skulle laga kom inte i går, men har lovat att komma i dag i stället.

Varje dag som går kommer tvätthögen en liten bit närmare taket:(

Jag har pratat i mina grupper om hur de ska ta hand om sin självträning över sommaren (det var A-f-E som började de här tankarna men jag tyckte det var så bra att jag har fört det vidare...)

Att man ska göra upp en rimlig plan över hur träningen ska se ut och följa det.
Man vet själv om det rimliga målet ska vara att träna varje dag eller varje månad. Det viktiga är att man gör det man har lovat sig själv inte hur mycket eller hur ofta.
Man kan ha EN övning som man vill göra eller uppvärmningen, eller hela serier.
Att inte vänta är också viktigt, har man betämmt en gång per vecka börjar man redan nästa vecka så att det inte blir ett uppehåll som bara växer och växer.
Det kan tyckas jobbigt att inte ha sommarlov och lata sig men det är lika jobbigt att börja om och ta igen det man har förlorat och man blir så besviken när man ser vad man har förlorat.
Då är det bättre att mjukt och snällt underhålla det man har byggt upp och man är nöjd över att kunna hålla det man lovat.
Men...det här är ju så lätt att säga till andra.
Har jag gjort upp någon egen plan?
Nej, men jag ska.
Jag går och tänker lite på hur den ska se ut.
Jag har så mycket som jag vill ha med och jag vet att jag brukar ta i lite mycket.
Det skulle ju vara realistiska mål...

I dag ska jag träna Moving. Det gjorde jag i går med, jag är så stel och trög i kroppen just nu och då är den sekvensen skön.
När terminen är slut är det lättare att ha fokus på sin egen träning...allt har sin tid.

Inga kommentarer: