tisdag 5 maj 2009

5:e Maj

Lite blå...kursen som vi dansade i helgen hette Heart Traveling och det var verkligen ett bra namn.
Efter fyra dagars dansande var hjärtat öppet stort och varmt och det där hänger kvar även när man kommer hem.
Allt som är vanligt känns plötsligt så stort och hårt och kallt och väldigt bullrigt och högt ljud.
Att kroppen saknar hud och alla kännslor sitter utanpå gör att man är väldigt sårbar och bör handskas försiktigt med...
Jag ville bara träna ett sittande pass, riktigt soft och stilla och jag var lite orolig över att jag hade en lektion senare på kvällen.
Hur skulle det bli att stå helt oskyddad inför en hel klass?

Men under dagen blev det bättre och jag var vid gott mod när jag åkte in till stan.
Jag skulle prata om Sarpan.
Inte titta på så mycket detaljer men försöka hitta formen för hur den ser ut nu.
Hela tiden ändrar sig våra övningar lite lite grann, och det är svår att veta vad som verkligen är nytt och vad man själv har kommit underfund med och insett och vad man hittat på själv.
Ibland ser man saker, som i och för sig faktiskt finns där, men som är mera moves som den som visar lagt sig till med än nåt som hör till själva rörelsen.

Jag hade väl samlat ihop klassen och kommit en liten bit in i uppvärmningen när det hörs ett vov-vov.
Alla hoppar till men fortsätter ändå...nytt vov-vov.
Nu stannar jag upp och säger att
-"den som har glömt att stänga av mobiltelefonen kan gå och göra det så att vi får lugn och ro"
- men det är ingen som har mobilen på...
Nytt vov-vov.
- men jag hör ju att den skäller säger jag.
-Ja men det är en riktig hund!

Alltså har någon tagit med sig sin lilla "Paris-Hilton-hund till yogan!
Och den är nu utanför dojon och skäller och snuffar under dörren...inte så lätt att hålla fokus då...

Det blir lite upplopp i salen när vi kommer till Sarpan och det visar sig att det fanns många olika varianter på övningen inne i salen.
Vi får nog hålla på ett par veckor med den så att alla hittar samma form.

Efter yogan är jag bjuden till S på avskeds middag med dansparet och chanting.
Det är en mysig kväll och många fina sånger.( jag spelade in flera av dem på mobilen )

I dag är jag ledig och ska bara vara hemma.
Inte iväg någonstans.

Inga kommentarer: