tisdag 18 mars 2008

18:e mars

Jag var nere på Lotus och tränade i går. Det sena passet. Fr Frida sa att det var bra att jag var där eftersom den gruppen gör Moving och den är mycket bättre just nu än tex Cirkeling. Hon tyckte att jag skulle undvika att göra vridningar överlag ett tag. Annars bara ta det försiktigt...nu haffade ju jag henne mellan två pass så hon fick ingen tid att tänka igenom svaret på. Jag har tänkt lite själv...jag ska försöka köra moving men kanske ta bort de rörelser man vrider. Typ chakri, sarpan och istället stå lite i en vanlig häst, en rak. Inga liggande benssträckare eller upp och ned vända. De är helt omöjliga just nu. Och ( som marianne påpekade...) lite zazen är ju aldrig fel. Särskilt som jag ska på en helg retreat i finnåker om några veckor...( jag är inte nervös än, men det kommer nog;))
Ja, ja, jag känner mig vid ganska gott mod. Jag gjorde ett pass nu i kväll som hade ungefär det här upplägget, och det var ganska bra. Och zazenen var ganska bra...så allt ordnar sig!

Inga kommentarer: