fredag 7 mars 2008

7:e mars

Kvartsamtalet...hon hör inte sig själv. Hon tycker det är konstigt att det fungerar så bra att sitta still jättelänge och räkna men att det blir så busigt efteråt...att man blir busig om man sitter still för länge verkar hon inte förstå...
"det är viktigt att V ser att du och jag tycker lika" sa hon. Men om vi inte tycker lika då...hon vill ju inte lyssna på mig när jag föreslår lite mer utelek och mer rörelseaktivitet. Hon vill att det ska fungera på hennes sätt med skrivstil och sånt. Mycket tanter känns det som att det är...och jag känner mig så trött.

I går gick jag igenom hemläxan och försökte få ett bra flyt, inte så mycket tugnt arbete eftersom jag skulle till Lotus sen och ha mina egna lektioner. Lite zazen på slutet. Nu har vi satt in AAL som vikarie i den tidiga gruppen och det känns bra att bara ha två klasser. Jag har nog varit lite snurrig de här veckorna och säkert blandat ihop en del. Två pass är mer lagom. Fortsättarna tittade på sarpan och de fick pröva att göra den vridna varianten, det gick riktig bra! Kul att de är så på. Nybörjarna gjorde Virabadrasana. Tugnt, tror jag att de tyckte det var när de började förstå vad de skulle tänka på. Båda klasserna känns som att de snart är redo för Ardha bodjan gasana ( den låga solhälsningen, kanske inte stavas riktigt så men...) Vi gör nog den nästa vecka.

I dag jobbar jag kväll. Jag tror jag ska köra en mjuk moving idag och sitta en stund. Det är studiedag, så jag är inte helt solo direkt. Vi får se hur det går.

1 kommentar:

S sa...

Jag tror ardha bhudjangasana bara är själva bakåtböjen som inleder solhälsningen :)
Vad skönt det vore om alla skolbarn kunde få varva rejäl fri aktivitet med "sitta stillet" Eller sitta varannan lektion på golvet, eller ligga på mage kanske......Då kanske vi inte skulle gå runt som "frysta fiskpinnar" som vuxna, alldeles ihopstelnade..