söndag 30 mars 2008

30:e mars

Jag har varit så virrig och snurrig hela påsken och hela den här veckan...
i måndags var det lärarmöte och jag hade stenkoll, läste igenom läxan och hade frågor som jag skulle ta upp osv, men istället för att åka till lotus åkte jag hem och ställde mig och stekte falukorv och när S ringde senare på kväll fattade jag fortfarande ingenting. Sen har hela veckan fortsatt i samma anda. Som tur var så var jag ledig fredag, lördag, söndag.

I fredags var vi till Bodaborg, perfekt ställe att vara förvirrad på:) Nja, mitt lag lyckades inte få några stämplar men hade ganska kul. Efter det åkte jag in till stan igen och dansade lite cirkeldans.
I går Lördag skulle det vara en liten aktion för miljön...alla skulle stänga av alla lampor och elgrejjer en timme,20-21. Det vart alltså ingen tv, utan vi satt och spelade Uno i stearinljusens sken. Sen tittade vi ut och såg att INGEN av våra grannar hade släckt. Vilken aktion va. Men det var ganska mysigt!

Jag hade bakat två plåtar pizza, alla utom J delade på en plåt. Sen kom J hem och åt en hel plåt pizza själv! Hur orkar han? Jag vet ingen som kan äta så mycket. På våffeldagen åt han 10 våfflor!

Jag har haft mens den här veckan och tränat lugnt. Det har ju varit bra för min revbensskada också och nu känner jag mig nästan som vanligt. Jag gjorde ett ordentligt pass Balakrama i går och ett pass Moving i dag. Och jag försöker göra lite zazen varje dag. Alla gånger blir det inte en hel halvtimme men det viktigaste känns som att det är att det blir av.
Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: