måndag 2 mars 2009

2:a mars

Jag måste backa lite och säga att det var en otroligt häftig dansföreställning. Ett av de roligaste nummren eller scenen eller vad man nu säger i dans hade en ensam man som stod mitt på golvet. Så började det gå en massa folk förbi honom och när de gick förbi pussade de honom på olika sätt: kindpuss, puss i pannan, en kyss osv, men den sista som gick förbi hon fastnade i en enda lång kyss och de lyckades genomföra hela dansnummret ihopsugna på detta roliga vis! Imponerande.

Jag har jobbat i dag, och fortsatt att äta ris...

Måndagslektion : Allt tar så otroligt lång tid. I dag skulle jag bara säga nåt litet och kort om Mayurasanan som de skulle få prova ifrån Padmasana, ja och prova en gång själva och vips så var typ hela lektionen väck och jag hann inte med alla asanas på slutet.
Nästa vecka ska jag strikt ta tre andetag i varje position, inga utsvävningar om nåt. Stram diciplin ska det bli;)

Ingen egen yoga men en stund zazen har det faktiskt blivit både i går och i dag.

1 kommentar:

S sa...

Att du blev sjuk:-( Tur att det kom så pass sent iallafall...Kram