måndag 9 mars 2009

9:e mars

När jag hade förra måndagslektionen tyckte jag att jag beskrev allt så bra och utan att jag kan rå för det riktigt så pluppar det liksom ur mig saker som ska beskriva hur det känns, tex "låt nu händerna veckla ut sig som två stora rabarberblad" eller "nu kan ni se som konturen av ett litet hus..."
Det här är inget jag tänkt ut innan och allvarligt, jag försöker lägga band på mig, men det kommer ut såna där saker ändå.

Att det här är nåt som mina elever inte är vana vid sen tidigare förstod jag på allvar dagen efter när det kom ett sms : ...vad vore en lektion utan rabarberblad och hus?
Mayurasanan får nya dimensioner.;)

Ja, ja det är nog bara att acceptera att sån här är jag och jag hoppas att mina elever står ut.

I dag var jag faktiskt riktigt ordentlig och gjorde precis så som jag hade sagt, tre andetag i varje övning, inte stanna nånstans extra inga hus och inga blad bara ett strikt och yogiskt pass. allt hann jag med och de fick tillockmed ligga ner i fem minuter på slutet.

Vi var och såg Lalhe i fredags, jag och U-D, mycket, mycket bra konsert.
Vi skulle träffas en timme innan och äta. jag skulle träna först och hon skulle göra nåt annat. När jag gick till restaurangen gick jag förbi där de skulle spela, då ser jag att de har satt in ett förband som börjar spela 20.30 och att Lalhe inte ska börja förrän 21.30. På biljetten stod det 20.00.:(
Vi beställde asiatisk mix. Det visade sig vara fyra gånger så mycket mat som en normal portion!! men vi hade ju gott om tid och satt faktiskt och åt till det nästan började.
Lalhe spelade i nästan två timmar och jag var väl hemma vid 24.00. Fort i säng för jag skulle upp och börja jobba 06.45.
Nästa dag skulle M på super coola Deed. Ett kafe som har öppet till 01.00. "jamen, alla andra ska ju vara kvar tills de stänger" "vi tar nattbussen hem som går 01.50".
En klok person som sa: det är bättre att åka och hämta kl 01.00 än att ligga och vara orolig till klockan 03.00. Och det kändes precis så. Jag sov mellan 22.00-24.00 åkte till Deed och hem och sov vidare. Jobbade även nästa dag från 06.45 så jag började känna mig lite mosig av all sömnbrist ( jag kan sova typ nio timmar annars)

Nu är jag ledig tre dagar och kan vila upp mig...från i dag är jag dessutom solokvist i en vecka , L har jobb i Israel!! "avundsjuk"

Jag har tränat - Moving och legat i soffan och kollad chayayoga dvdn.

Jag såg nåt intressant: Namnen på alla asanas står i kanten när de visar serien. Och min vattenbärare ( ja här kom det igen...) alltså possitionen där det är som att man håller två skålar med vatten i händerna heter "shulaphani" Det översätter de med "holder of the spear"
Jag vet inte, jag kanske är dum, eller har missförstått men jag trodde att spear betydde spira, eller nåt sånt, och då förstår jag inte alls...hur kan man hålla en spira så? Det stämmer inte, jag får ingen bild liksom. Men spear kanske betyder nåt helt annat? Jag skulle gärna veta!

Inga kommentarer: