tisdag 31 mars 2009

31:a mars

vi hade en jättefin resa till paris.
Klokt och förståndigt hade vi tagit till gott om tid innan yogakursen så att vi orkade med att lyssna och träna bra. Det är skillnad att åka på en work-shop, som det här var och ett läger...men
jag har ju varit på båda sorterna förut och var medveten om det.

Sen kan man ju inte låta bli att se lite av landet man besöker även om det är lite "oyogiskt" att hatta omkring på stan men S och jag fixade det där galant,
Vi valde ut Notre dam och sacre ceur som vi såg ordentligt. Sen fick resten av tiden bara vara ströva omkring.
Vi tog oss till pont neuf och till Marais kvarteren också och det var mysigt.
Vår i paris.
kastanjen höll på att slå ut och körsbärsträden blommade. Mycket fint!

Det var flera nybörjare med på kursen och det gjorde att det var en bra nivå.
Sander var glad och skämtsam och skällde inte på mig en enda gång. Fantastiskt!
Men trots att jag känt mig så modig innan vi åkte och tänkt att jag skulle fråga en massa saker så svek modet när vi väl var där och jag frågade ingenting:( typiskt men det är inte så lätt...
jag pratade i alla fall lite med Sander och Emma som var där en av dagarna och Akiko som hade dojon.

Fokus låg på sarpan ( som var i en ny variant) och Titibasana som vi skulle stanna i 16!!! andetag.
Uppvärmningen skulle ökas ut till 50!!! rotationer. Allt blir så minimalistiskt på nåt sätt.

Jag har tränat så i dag och inser att bara uppvärmningen i sig blev ett rejält träningspass. Man får ont både här och där av rörelser som verkar så simpla men blir så starka när man upprepar dem länge. som kinesisk tortys med en vattendroppe i pannan ungefär.

Jag har fått mycket inspiration av resan och den väckte en lust att åka på en längre kurs typ nio dagar eller så.

Inga kommentarer: