tisdag 19 juni 2007

19:e juni

Nu har jag semester!
Den började i går. Jag tränade inte utan tog en lång promenad istället.
Det är så skönt att va ledig. Jag ser fram emot att kunna träna i lugn och ro och jag brukar ha lite mer ork och inspiration när jag inte jobbar. Jag har tänkt att jag ska lägga lite mer tid på asanas efter sekvenserna.
Jag brukar ju gärna göra tvärt om.
I dag gjorde jag den nya cirkeling och efter fortsatte jag med bakåtböjarna och Atikraman,Mayurasana och nån framåtböj.
Det var ett skönt pass.
Ofta tror jag att jag jobbar lite för hårt i sekvensen innan jag kommer till asanasen, så att jag helt enkelt är för trött på slutet, det är därför jag har lite motstånd mot dem. Sen självklart, jag tycker ju mer om att röra på mig än att sitta still, men det är ju också där jag får möta mina spöken...
Jag fick ett meddelande på min telefon, förresten. Från hälsoutvecklarna. Om yogan. (se 31:maj och 7:e jun)
De hade nu tillsammans bestämmt att de inte kunde godta yoga som friskvård.
Anledningen den här gången var att de inte ville skilja ut någon särkild yoga form och säga att just den inte skulle få va med, det tyckte dom var orättvist.
(varför inte godkänna alla då?) Men jag tror inte att de där människorna har varit på sina egna olika pass och sett vilken sorts yoga de har i sin verksamhet.Hon sa ju till mig att när dom skulle prova yoga då åkte dom till ett ställe som inte är med i kommunens regi .Varför inte prova nåt som dom själva har. Hon är verkligen dum och trångsynt tycker jag. det är hemskt att hon får sitta och fatta beslut som rör så många människor.

Inga kommentarer: